Gedagvaard voor overdreven snelheid op een plaats waar maar 50 is toegelaten.
Art 10.1 of een effectieve snelheismeting ?
10.1 heeft niets met de toegelaten snelheid te zien
Dat gaat over plaatselijke en toevallige omstandigheden ...
20 km/u van een snelheidsinbreuk krijgen, is een aanzienlijke verbetering.
Als de inbreuk al niet wegvalt, krijg je er dan vaak nog het argument bij dat de eventuele restinbreuk nooit voor de rechtbank zou komen ... onmiddellijke inning en klaar.
Maar ik wil hier de situatie verduidelijken;
Kan u beter doen met een link naar Google streetview of straat naam ...
Als u dat nog niet gedaan heeft, ga nauwkeurig en in detail op foto vastleggen welke borden waar precies staan, en of ze voldoende zichtbaar zijn.
Aangezien ik de bebouwde kom ben uitgereden veronderstel ik toch dat de toegelaten snelheid 70km is?
In Vlaanderen.
Elders 90
Maar blijkbaar staat een bord C43 ‘50’ (die ik niet had gezien) een 100tal meter verder van het bord einde bebouwde kom.
Dat verbod geldt dan maar vanaf 100m verder ...
Mag ik volgens de wet dan 70 rijden tussen het bord einde bebouwde kom en het bord C43?
Ja, in Vlaanderen
Of moest ik er vanuit gaan dat ik na het bord einde bebouwde kom maar 50 mag?
Uiteraard niet
En een eventuele snelheidszone die eerder (in of buiten de bebouwde kom) begon, vervalt door het einde BBK-bord
Op het volgende kruispunt staat wel een einde C43 bord (is dit wel nodig aangezien elk bord toch geldt tot een volgend kruispunt?).
C45 dan ...
C45 pal aan of na kruispunt zetten illustreert dat de wegbeheerder de wegcode niet kent of snapt ...
Als je de andere kant oprijd (dus dezelfde weg, maar andere richting) staat op hetzelfde kruispunt waar aan de andere kant de C43 eindigd, wel een bord C43 (begin)
Wat er in de andere richting staat, is niet relevant.
Er is overigens ook geen enkele wettelijke verplichting dat op een weg dezelfde snelheid in beide richtingen aangegeven moet zijn ...
Ik ben tijdens mijn opzoekingen op een website terecht gekomen dat de snelheidszones aantoont in en rond de stad waar ik woon.
Foute info van waarschijnlijk dezelfde ambtenaren die fouten maakten bij de signalisatie op de openbare weg ... niet ongewoon
Wat op één of andere - zelfs officiele website- staat, geldt niet op de weg.
Daar geldt wat er aan borden staat.
Ik weet dat ik een overtreding heb gemaakt...
Welke overtreding zou dat dan zijn