Rijbewijs kwijt

Dst98
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs kwijt

#1 , 06 feb 2025 18:16

Hallo, ik ben in 2023 veroordeeld en toen werd mij verteld dat ik medische en psychologische onderzoeken moest ondergaan + mijn theorie en praktijk examen opnieuw doen, ik heb deze testen niet gedaan en in 2024 ben ik een 2e keer veroordeeld maar toen is mij verteld dat ik enkel medische en psychologische onderzoeken moest doen. Nu is mijn vraag als ik deze onderzoeken nu wel doe en ervoor slaag is dit dan genoeg om mijn rijbewijs terug te krijgen of moet ik nog steeds mijn theorie en praktijk examen opnieuw doen?

LeenW

#2 , 06 feb 2025 18:20

Gaat het om 2 verschillende zaken of bedoelt u dat de tweede keer beroep is?

Dst98
Topic Starter

#3 , 06 feb 2025 18:21

Het gaat om 2 verschillende zaken

Reclame

LeenW

#4 , 06 feb 2025 18:28

Dan moet u alles optellen.

Sirkii

#5 , 06 feb 2025 19:05

Raar dat de tweede veroordeling niet voortbouwt op de eerste. Ben geen jurist maar zou alles opnieuw doen (en zorgen dat je je rijbewijs niet meer afgepakt wordt …)

Dst98
Topic Starter

#6 , 06 feb 2025 19:40

Raar dat de tweede veroordeling niet voortbouwt op de eerste. Ben geen jurist maar zou alles opnieuw doen (en zorgen dat je je rijbewijs niet meer afgepakt wordt …)
Toen ik daar was spraken ze ook wel over de eerste veroordeling en of ik al stappen ondernomen had, daarom dacht ik dat die 2 zaken misschien samengevoegd zouden worden. En opnieuw kwijtgeraken zal niet meer gebeuren heb mijn lesje wel geleerd

Issued

#7 , 07 feb 2025 17:42

U bent veroordeeld voor alle 4 de herstelproeven/onderzoeken. Deze worden niet kwijtgescholden in een nieuwe veroordeling.

Zo kan je een veroordeling oplopen waarbij je enkel theorie en praktijk moet doen en nadien een nieuwe veroordeling voor andere feiten die ook nog psychologisch onderzoek. Het is enkel optellen. Maar je moet geen test dubbel doen bij twee veroordelingen tenzij je de test al had gedaan voor de veroordeling.

Dus zoals leenw al zei: alle 4 voor jou.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#8 , 08 feb 2025 13:30

Je moet ze alle 4 dus afleggen voor je met een motorvoertuig mag rijden

Wel maar 1 keer voor degene die je "dubbel" hebt - en neen, je mag geen dubbels ruilen ...

Dat is motorvoertuig ... inclusief een elektrische step
Er is daar recent nog éne voor veroordeeld: rijden met e-step ondanks verval ...
Voor de wegcode is het geen motorvoertuig
Voor de verkeerswet ... is het niet uitgezonderd

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#9 , 08 feb 2025 15:46

Dat is motorvoertuig ... inclusief een elektrische step
Er is daar recent nog éne voor veroordeeld: rijden met e-step ondanks verval ...
Gedagvaard alvast, uitspraak deze maand

https://www.hln.be/sint-niklaas/man-67- ... ~a209c0f1/

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”