En ik die dacht dat een begeleider nuchter en oplettend moest zijn, om de jonge bestuurder op zijn fouten te kunnen wijzen.zijn er eventueel verzachtende omstandigheden de eigenaar van de auto is 32 jaar en al lang in het bezit van een rijbewijs hij kan dus aanzien worden als begeleider?
Niet te vlug victorie kraaien... parket heeft 15 dagen tijd om beroep aan te tekenen.Ik ben gisteren naar de rechtbank geweest, ik had 2.9 promille in het bloed.
Ik moet 500 euro boete betalen en geen rijverbod.
Ik ken die uitspraak van ergens... bij mij wast 1100 euro boete (helft met uitstel) en enkel 15 dagen rijverbod door onmiddellijke intrekking rijbewijs (parket had 1100 euro effectief gevorderd en 30 dagen rijverbod gevraagd)... Blijkbaar was de straf voor parket te laag en bij mij hebben ze beroep aangetekend... In beroep 1650 euro boete (helft met uitstel) en 45 dagen rijverbod... (rechtbank te gent en oja 2,4 promille).Oh je maakt met niet ongerust hoor , ik kreeg 1000 euro waarvan de helft voowaardelijk , en ik was bij de politiecontrole meteen 15 dagen mijn rijbewijs kwijt
dat komt dan nog maar neer op 825 euro effectief (bij mij was het rechtbank kortrijk)
edit: 20 jaar rijbewijs , geen strafblad, veroordeeld voor artikel 34 en niet 35 (ik was dus niet dronken maar onder invloed, groot verschil) ondanks promillage.
als het zover moest komen stuur ik je wel een PM