@bartvdb Dat men op alle mogelijke manieren retributies probeert aan te vechten , daar kan ik je wel gelijk in geven.
Maar ergens kan ik de redenering van daboytommy ook begrijpen. Vraag me ook af welke bewijskracht foto's en retributiebonnetje hebben waarop uur vermeld staat.
Zal het verduidelijken met situatie die ik ongeveer 2 jaar geleden zelf voorhad. (in mijn stad werken ze dus met gratis kwartiertje) concreet betekend dit dus dat men pas 2 minuten na de wettelijke vervaltijd een boete uitschrijft.
In mijn situatie mocht ik dus gratis parkeren tot 16h. Om 15h55 (volgens 2parkeerautomaten) en mijn eigen horloge wou ik dus een geldig parkeerticket nemen omdat ik nog enkele onvoorziene zaken moest afhandelen. Nog voor ik geld in de automaat kon steken word ik er echter door een kennis op attent gemaakt dat er een retributie achter mijn voorruit stak. Op dit ticket stond dus 16h02 vermeld ???? Hiervan had ik dus 3 getuigen. Maar parkeerwachter was nergens meer te bekennen. Heb dit aangevochten bij parkeerbeheer en in 1ste instantie was ik verplicht te betalen. Nadien hebben ze dus toch maar eens uitzondering toegestaan en de retributie teniet gedaan. Het uur op
hun machine waarmee ze dus de retributies afdrukken stond dus al minstens 7 minuten fout. Dit word blijkbaar ook niet gecontroleerd. Foto toont dus enkel aan dacht ik rechtsgeldig mocht parkeren tot 16h , maar door hun foute klok was ik zogezegd wel in overtreding ? Tel dus maar eens uit hoeveel foute retributies men zo op 1 dag kan uitschrijven