Ik woon in een straat met slechts aan 1 kant huizen, waar de rijbaan gescheiden wordt van het voetpad door een parkeerstrook waar je ironisch genoeg niet op mag parkeren (Bord E1).
De linkerkant van de straat bestaat uit allemaal parkeervakken, dwars op de weg, waar ik me ook altijd parkeer alhoewel ik een inpandige garage heb (die ik weinig tot nooit gebruik uit gemaksoverweging).
Enkele dagen terug kom ik thuis op een vrijdagavond. Ik zoek parkeerplaats, maar vind die nergens, dus ik besluit om mijn garage binnen te rijden.
Jammer genoeg gebruik ik die vrij weinig en ik constateer dat mijn afstandsbediening niet in mijn wagen ligt ...
Ik zet m'n auto dus voor mijn eigen garage (waarop geen nummerplaat oid staat, het is een gewone inrijpoort), ga thuis binnen (appartement derde verdiep, dus duurt wel even om er te geraken), neem de afstandsbediening, keer terug naar beneden en zet de auto binnen.
Vandaag krijg ik een pro justitia binnen met, buiten de gewone opsomming van feiten, het volgende:
"wij kunnen geen personen bij het voertuig aantreffen. het voertuig betreft een witte *****. Er zijn geen tekenen die op laden en of lossen wijzen, of enig technisch mankement aan het voertuig. Wanneer wij vijf minuten later nog eens langsrijden, merken wij op dat bovenvermeld voertuig daar nog steeds onaangeroerd geparkeerd staat. Er bevinden zich nog genoeg parkeerplaatsen enkele straten verder. Observatietijd: 5 minuten. Geen gevarendriehoek geplaatst"
Wel grappig dat ze zeggen dat er vijf minuten tussen zat, dat is onmogelijk het geval geweest ...
Verder vind ik het een beetje sneu om een boete te moeten betalen om voor mijn eigen garage te staan omdat ik mijn bakje niet bij had ...
Het gaat om 55 EUR, geen gigantisch verlies .. maar 55 EUR teveel, nietwaar
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)