U maakt geen enkele kans. De originele boorddocumenten moeten bij een controle voorgelegd kunnen worden....Kunnen we deze boete protesteren en welke kans maken we?
Dat mag u vinden, maar weet dat de politie de moto van uw vriend ook had kunnen immobiliseren tot de documenten voorgelegd konden worden. M.i. zijn ze dus nog zeer soepel geweest....We vinden die boete er dus ver over...
Het is dan ook geen boete voor een niet-ingeschreven of niet-verzekerd voertuig, maar een boete voor het rondrijden zonder boorddocumenten.En ik blijf erbij dat ik het er ver over vind om nog een boete na te sturen als je op het bureau al gaan bewijzen bent dat de moto in kwestie wel degelijk ingeschreven en verzekerd is.
Wat hij ook niet deed, want hij had copies bij, alleen geen originelen. Soit, dura lex est lex, ook al trekt ze in mijn ogen dan op geen botten en vind ik het een gemakkelijke manier om de gewone burger wat geld afhandig te maken.Het is dan ook geen boete voor een niet-ingeschreven of niet-verzekerd voertuig, maar een boete voor het rondrijden zonder boorddocumenten.
Met dank aan al diegenen die vroeger getracht hebben om vervalste documenten voor te leggen aan de politieTen slotte: als de wet zegt dat originele documenten moeten worden voorgelegd, maken bezwaren van praktische aard niets uit.
Dat heeft u dan helaas verkeerd begrepen ...Niemand verbied u die papieren in uw kledy te bewaren i.p.v. in uw MOTO met nieuwe inschrijvingsbewijs in 2 delen is dit opgelost.
Maar in de praktijk kan dit zo goed als nooit gecontroleerd worden. Politie mag niet zomaar zelf de boorddocumenten gaan zoeken, en als de bestuurder deze bij heeft op het moment van de controle, bevinden deze zich aan boord van het voertuig...Bij een op de openbare weg geparkeerde motorfiets, moet het kentekenbewijs dus nog altijd ergens in het voertuig bewaard worden ...