Uw verzekeringWat ik mij nu afvraag is; hoe gaat dit nu verder gaan? Verzekeringszaak of voorkomen?
U kan altijd een bijkomende verklaring gaan afleggen bij de politie en vragen deze toe te voegen aan het dossier.In mijn verklaring heb ik niet gezegd dat de man bumperkleefde en flikkerde, kan ik dit best laten opnemen, of kan dat later nog?
Artikel 33Heb ik hier nu een vluchtmisdrijf gepleegd?
Hopelijk bedoelt u dat dit worst case is, en niet best case scenario?Met wat geluk wordt u beiden vervolgd voor verkeersagressie ...
Neen, ik bedoel echt wel wat er staat ...Hopelijk bedoelt u dat dit worst case is, en niet best case scenario?
Dat valt ook onder verkeersagressie.Ik zie in de door u ingesloten tekst, dat wat duidelijk omschreven staat als verkeersagressie, is het bumper aan bumper rijden en ongeëigend gebruik van de grootlichten. Eigenlijk schiet de tegenpartij toch in zijn eigen hok door de poltie er bij te halen?
Dat is toegelaten mits het veilig kan (en niet door een of andere regel of verkeersteken verboden is)Blijkbaar vind ik hier ook mensen die een inhaalmaneuver per definitie als gevaarlijk beschouwen
Voor wat redelijkerwijze voorzien kan worden ...Wat betreft het remmen (in mijn verklaring, om afstand te houden) moet iedere achterligger toch in staat zijn om voor alles wat zich voordoet te remmen?
Het geeft u een reden waarom u naar huis wou, en na het ongeval even over huis reed - maar ook niet meer dan dat.Ik heb een sms in mijn telefoon, voorafgaand aan het gebeuren, die bevestigt dat er iets op het vuur stond.
Die gaat niet zien hoe het veroorzaken van een ongeval u sneller thuis brengt ...Ik hoop dat een rechter hier toch oren voor heeft.
Dan moet deze toch ook kunnen bewijzen dat ik "alles dichtgooide"? 1 meter achter iemand rijen is toch niet bepaald een defensieve, voorzienige houding.Voor wat redelijkerwijze voorzien kan worden ...
Niet voor een agressieveling die alles dicht gooit om de bestuurder achter hem opzettelijk in de problemen te brengen.
Er is blijkbaar al een getuige die uw inhaalmanoeuvre gezien heft. Als u effectief alles dichtgegooid heeft mag u redelijkerwijze ook veronderstellen dat deze getuige dat ook gezien heeft.Dan moet deze toch ook kunnen bewijzen dat ik "alles dichtgooide"? 1 meter achter iemand rijen is toch niet bepaald een defensieve, voorzienige houding.
Blaatpraat, enkel wat redelijk kan voorzien worden. Niet zomaar voor iedereen. Zoniet zou je een lucratieve zaak kunnen starten op autostrades.Niet dat ik het remmen goedkeur, maar moet een achterligger niet altijd kunnen stoppen voor de voorligger?
Deze kan immers altijd hard moeten remmen voor het een of het ander.
Als het verhaal dat ik in de openingspost lees, lijkt de TS mij in z'n recht te zijn...
Voor zover ik weet is opzettelijk het verkeer hinderen strafbaar. En dat is wat de topic starter gedaan heeft door zonder reden te remmen. Had er nu een kind overgelopen en had hij daarvoor geremd, had hij in zijn recht geweest. Maar nu dus zeer zeker niet.Niet dat ik het remmen goedkeur, maar moet een achterligger niet altijd kunnen stoppen voor de voorligger?
Als het verhaal dat ik in de openingspost lees, lijkt de TS mij in z'n recht te zijn...
Is een nuanceverschil uiteindelijk. De TS is in zijn recht tot het tegendeel bewezen wordt. Je moet immers op elk moment kunnen remmen. En als er geen ooggetuigen zijn en TS zegt zelf ee niks over zal hij ook volledig in zijn recht worden gesteld ongeacht wat de tegenpartij ook beweert.Voor zover ik weet is opzettelijk het verkeer hinderen strafbaar. En dat is wat de topic starter gedaan heeft door zonder reden te remmen. Had er nu een kind overgelopen en had hij daarvoor geremd, had hij in zijn recht geweest. Maar nu dus zeer zeker niet.Niet dat ik het remmen goedkeur, maar moet een achterligger niet altijd kunnen stoppen voor de voorligger?