Ik heb een parkeerplaats voor het huis (niet op straat, maar op eigendom van huisbaas), de buren ook. Maar zij hebben ook nog een oprit naast hun huis.
Langs de parkeerplaatsen ligt er een voetpad/fietspad (verhoogd/trottoir), en dan is er de straat. 7 op 10 keer kan ik niet op of van mijn parkeerplaats rijden omdat er bezoek is bij de buren. De auto's staan dan langsheen de parkeerplaatsen geparkeerd, op straat. Ook een stuk voor het braakliggend terrein. Ik moet telkens gaan aanbellen als ik wil vertrekken of wil parkeren. Zij weten dat de auto's mijn parkeerplaats blokkeren maar i.p.v. de mensen te waarschuwen laten ze maar gewoon begaan. Maar ik vind het niet kunnen dat ik elke keer ik wil vertrekken of parkeren moet gaan aanbellen. Wat kan ik hieraan doen? Politie bellen is waarschijnlijk verloren moeite. Soms staan er trouwens auto's van mensen die niet bij de buren zijn. Ik kan moeilijk alle huizen langsgaan...
Zie situatieschets. De stippellijn is de ruimte die ik nodig heb om te kunnen parkeren/vertrekken.
![Afbeelding](https://www.lzral.net/situatie.jpg)