boete

baspat
Topic Starter

boete

#1 , 27 mar 2016 18:11

Beste

in januari 2014 kreeg ik een boete van 15 euro wegens zogezegd niet betaalde parkeerplaats
Ik heb het bewijs van betaling , dat op dashboord lag bijgehouden en ben ermee naar parkingbureel geweest om dit uit te leggen , want het uur van de boete is dan ook inferieur van het einduur van mijn ticket
Ik kreeg een fax nummer waar ik moest naar faxen en heb dit ook dan gedaan
Het bewijs van betaling heb ik gescand op mijn computer
Nu krijg ik zonder enig aangetekend schrijven of andere brief een deurwaarder aan mijn deur en moet ik naar vredegercht wegens niet betaling van parkeerplaats
Is mijn gecsand ticket geldig, spijtig genoeg is het nu alles dat ik heb.
Moet de tegenpartij dan geen bewijs voorleggen, een foto , iets dat bewijst dat ik geen ticket op mijn dashboord liggen had
dank u voor de feedback
baspat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 27 mar 2016 18:15

Ze gaan dat voor de rechtbank moeten bewijzen, ja.

baspat
Topic Starter

#3 , 27 mar 2016 18:18

en mag ik die bewijzen dan ook zien

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2016 19:47

Je kan dat parkeerticket gekregen hebben van iemand anders, of die het op de grond had gesmeten toen hij vertrok.. Nu zeggen dat het op uw dashboard lag zal niet veel helpen. Ze hebben waarschijnlijk een foto van uw dashboard waarop geen ticket te zien is.

baspat
Topic Starter

#5 , 29 mar 2016 19:46

ok dat is wat ik wens , er moet toch een bewijs zijn , anders schrijft men zomaar boetes uit, ik heb mijn bewijs en ik weet dat deze persoon een foto van mijn dashboard moet genomen hebben en dat kunnen voorleggen

Franciscus

#6 , 29 mar 2016 21:02

U moet bewijzen dat u een bewijs hebt net zoals de tegenpartij.
Gezien men tegenwoordig steeds foto's neemt meestal van voor kant auto - nplt en huis waar u staat ....

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#7 , 30 mar 2016 15:32

Is mijn gecsand ticket geldig, spijtig genoeg is het nu alles dat ik heb.
Waarom heb je dat ticket weggedaan als je wist dat er al discussie was :?:
Moet de tegenpartij dan geen bewijs voorleggen, een foto , iets dat bewijst dat ik geen ticket op mijn dashboord liggen had
Bewijslast ligt volledig bij parkeerbedrijf.

Moet bewijzen dat de retributie verschuldigd is, dus dat u geparkeerd stond op een plaats en uur dat er betaald moest worden, en moet bewijzen dat u geen ticket had.

baspat
Topic Starter

#8 , 24 apr 2016 13:04

enkel om mee te delen dat het wel was hoe ik dacht, geen enkele foto kwam tevoorschijn en alles werd zodus nihil verklaart
Maar indien ik nu mijn parkeerticket van 2014 niet had bij gehouden , had ik wel 130 euro boete en kosten voor mijn rekening
mercikes in elk geval voor jullie feedback

WP002

#9 , 24 apr 2016 22:19

Het bewijst nog maar eens dat die parkeerbedrijven cowboys zijn.

Franciscus

#10 , 24 apr 2016 23:24

Zaak voorgekomen bij welke rechtbank?

baspat
Topic Starter

#11 , 26 apr 2016 10:24

vredegerecht in aalst

baspat
Topic Starter

#12 , 20 aug 2016 10:07

ik neem even de tijd om te bedanken alles is ok en dan ook dank zij jullie allemaal voor jullie info

Karanog

#13 , 20 aug 2016 10:23

Dus als ik het goed begrijp, heeft dat parkeerbedrijf jou willen laten betalen, terwijl ze geen bewijs (foto) hadden?

baspat
Topic Starter

#14 , 20 aug 2016 11:23

jaja ,zij wouden mij doen opdraaien zonder bewijs, had ik het mijne niet was ik gezien
maar ik denk dat er een advocaat is aangesteld en zich presenteert met alle niet betaalde boetes, en zo op het vredegerecht alles regelt
maar deze had blijkbaar niet nagecheckt betreffend mijn dossier
enfin,, voor mij is het goed verlopen de boodschap is , bewijs nooit weggooien zelf na jaren

Terug naar “Andere”