Ik beweer nooit dat ik de SMS heb gestuurd vooraleer ik opstap, zoals gregsan zegt, het lijkt mij nogal onlogisch om een SMS te sturen als ik de bus nog niet zie of als de buschauffeur op mijn SMS moet wachten dus ja ik stuur die terwijl ik opstap.
Dan bent u in fout. U kent de gebruiksvoorwaarden van het SMS ticket. Als u zich daar niet in kan vinden, koopt u een vervoersbewijs op de bus zelf.
3. Je had me verkeerd begrepen, je gaat ervan uit dat ik de SMS heb gestuurd vooraleer ik de bus zie. Er werd ongeveer 1 minuut gereden tussen beide haltes (volgens De Lijn zou deze rit 2 minuten duren)
1 minuut is nog steeds langer dan 48 seconden. En je rekent dan nog niet het opstappen van de controleurs mee. Zelfs al was jij de eerste die gecontroleerd werd, dan zijn er al een 10-tal seconden verstreken.
mijn punt daar is dat ik niet de SMS heb gestuurd wanneer ik de controleurs zag.
Eerlijk? Als jij gecontroleerd bent om 11:00:48 en uw ticket is pas gestuurd om 11:00:00, dan heb je echt wel de schijn tegen, hoor. Als je achteraan op de bus zit, en de controleurs stappen op en beginnen te controleren, dan duurt het op zijn minst een halve minuut tussen dat jij de controleur opmerkt en ze bij jou zijn. Meer dan tijd genoeg om op dat moment een SMS te sturen.
Heb verschillende keren een SMS gestuurd zowel voor als na de controle.
Misschien heb je die ook allemaal gestuurd op een moment dat je controleurs zag, maar hebben ze dit niet goed gecontroleerd en heb je tot nu toe geluk gehad?
Afin, het is geen kwestie van de SMS al dan niet verstuurd te hebben toen je de controleurs zag, het is een kwestie van de SMS verstuurd te hebben VOOR je opstapte. Je geeft zelf toe dat je de SMS niet gestuurd hebt voor het opstappen, en je geeft zelfs aan dat je WEET dat je op voorhand moet SMS-en. Dus je bent in fout. Neem uw verantwoordelijkheid en betaal die boete.