Parkeerretributie scanwagen tijdens uitstappen

ThijsS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie scanwagen tijdens uitstappen

#1 , 14 dec 2024 10:12

Situatie:
Ik parkeer met een motorhome, kleed mijn baby aan, plaats deze in de draagzak, ga naar de parkeerautomaat, parkeren kan met 4411, voeg mijn nieuwe nummerplaat toe in de 4411 app en start mijn sessie.
Achteraf krijg ik een parkeerretibutie toegestuurd.
Blijkt dat ik gescand werd om 10u25 en mijn 4411 sessie gestart is om 10u35.
Op het moment van de scan was ik in of naast de MH met bovenstaande procedure bezig maar dit is niet zichtbaar op de scan
Het parkeerbedrijf gunt mij dus geen 10min om mij in regel te stellen. Ik kan dmv geregistreerde gps activiteiten net voor 10u25 en net na 10u35 mijn verhaal staven. Bestaat hierin geen onderscheid tussen stilstaan en parkeren? Krijgt een parkeerder geen billijke periode om zich in regel te stellen? Ik heb de retributie uiteraard al betwist maar werd simpelweg niet aanvaard omdat op het tijdstip van de scan mijn sessie nog niet gestart was. Waar kan ik hiermee nu terecht?

LeenW

#2 , 14 dec 2024 10:16

Een baby aankleden is voor mij al twijfel tussen stilstaan en parkeren, maar ik stel mij vooral de vraag hoe u uw verhaal gaat bewijzen.

Thomas_A

#3 , 14 dec 2024 10:35

Tien minuten hiervoor is echt wel lang. Er staan hier genoeg verhalen waarbij discussie is over twee minuten.

Reclame

ThijsS
Topic Starter

#4 , 14 dec 2024 10:55

Ik heb een geregistreerde sport activiteit en anpr gegevens die aantonen dat de scan om 10u25 net na mijn aankomst moet genomen zijn en een geregistreerde sport activiteit die aantoont dat ik bij de start van de sessie om 10u35 nog aan de wagen was. Ik kan dus enkel de geloofwaardigheid van mijn verhaal staven en aantonen dat dit ook niet langer dan die 10min heeft geduurd. Ik ben ervan overtuigd dat een agent mij in die situatie nooit had bekeurd. Alsook het feit dat ik wel een sessie heb gestart voordat ik het voertuig heb verlaten.

Thomas_A

#5 , 14 dec 2024 11:37

Ok, en dan? Je kan perfect geparkeerd staan en toch in je wagen zitten.

Sirkii

#6 , 14 dec 2024 13:38

Je bezwaar werd geweigerd zodat je enkel de rechtbank nog rest. Is mi hopeloos met je verhaal. Droog dus je tranen en betaal dus maar ;-(

Drone

#7 , 14 dec 2024 14:27

rechtbank heeft al geoordeeld dat men "voldoende" tijd moet krijgen om een ticket aan te kopen

maar dan spreken we over 2/3 minuten en geen 10 min

Franciscus

#8 , 14 dec 2024 15:26

Zelfs in de jaren medio 75 van vorige eeuw was daar al rechtspraak over..
Al de activiteiten die u aanhaalt zijn bewijs van stilstaan, laden en lossen. Zijn niet zichtbaar dus parkeren. Wat uw toestellen ook aan info mogen geven. Die zijn niet gehomologeerd in een bij wet erkend labo en dus vermoedelijk geen bewijs in rechte.
Of uw advocaat moet kunnen bewijzen dat ook de ' vaststeller' zijn apparatuur niet gehomologeerd is.
Ik ken maar 1 advocaat die daar ooit in geslaagd is.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#9 , 16 dec 2024 13:27

Ik parkeer met een motorhome, kleed mijn baby aan, plaats deze in de draagzak,
Dan staat u, zoals u zelf al zegt, geparkeerd ...
Blijkt dat ik gescand werd om 10u25 en mijn 4411 sessie gestart is om 10u35.
10 minuten ...

Bestaat hierin geen onderscheid tussen stilstaan en parkeren?
Volgens die definities, staat u geparkeerd ...

Babies aankleden is geen stilstaan, dat is parkeren

Waar kan ik hiermee nu terecht?
Parkeerreglement nalezen
U zegt dat het een retributie is
Typisch moet de parkeerfirma u dan dagvaarden voor de Vrederechter als u niet betaalt

Dat kan slecht aflopen
Dit is voor 1 minuut ...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240618_93096976

Inazuma

#10 , 16 dec 2024 13:29

Of uw advocaat moet kunnen bewijzen dat ook de ' vaststeller' zijn apparatuur niet gehomologeerd is.
Bij parkeerretributies, dient de parkeerfirma de bewijzen te leveren dat het voertuig op de geclaimde plaats en uur stond waar zij beweren

bosprocureur

#11 , 16 dec 2024 13:53

het voertuig werd gescand, dus de parkeerfirma zal wel over voldoende bewijs beschikken zeker ?

Inazuma

#12 , 19 dec 2024 17:43

het voertuig werd gescand, dus de parkeerfirma zal wel over voldoende bewijs beschikken zeker ?
Dat bewijst nog niet dat datum en uur correct zijn ...

Stad Lier heeft zo ook eens een kemel geschoten met hun "camera-knip" op de Grote Markt ... daar klopte uur evenmin nog :mrgreen:

Terug naar “Andere”