Mijn buurvrouw woont hier nu een jaar en gaat deze zomer verhuizen. Ze was zwanger, ondertussen bevallen... Ze werken beide bij de politie. Onze gelijkvloers appartement ligt niet vlak aan mekaar, er is een padje tussen. We hebben beide een glazen voordeur. Als s'avond het licht brand in de gang schijnt dit binnen bij de ander. Toen buurvrouw nog zwanger was heeft ze hierover duidelijk laten maken dat ze er last van hebben. Jammer genoeg heb ik vaak late shift, toch hou ik hier rekening mee. bijgevolg ook mijn teen gestoten tegen tafel omdat ik t licht niet meer mocht aandoen...Ik snap hun wel maar ik heb hier nu nog nooit over geklaagd bij vorige buren. Als hun licht brand schijnt dit ook binnen maar ik vind dat je ook wat verdraagzaam moet kunnen zijn. Maar goed. ik hou hier dus rekening mee.
Dan hebben ze eens geklaagd omdat ik tussen 22u en 23u even een tafel verschoof. Ze horen blijkbaar alles. Maar nogmaals ik werk met late shiften en heb zelf vaak niet door dat dit geluid binnen komt bij hen. Dan heb ik problemen met een kat gehad. veel platte stoelgang. Maand lang. 1x was het super erg na mijn late shift. Ik kon het echt niet zo laten. Weer commentaar omdat ik aan het stofzuigen was tussen 22u en 23u.Ok ik heb mijn exuses aangeboden en uitgelegd waarom ik dit nog zo laat moest doen. Nadien hebben ze nog eens geklaagd omdat ik een tafel verschoof om 21u.Deze ochtend mijn kat 2 dagen niet gezien. Om 8u smorgens was ik helemaal achterin de tuin. Ongeveer 30 meter verwijderd van onze woning. Ik riep mijn kat enkele omdat ik ongerust was. Me zeker van bewust niet te luid te roepen! Blijkbaar beweren ze nu dat ik om 6u s' morgens al aan het roepen was. Ik wil gerust rekening houden met mijn buren en heb dit tot nu toe gedaan. Echter heb ik hier slecht op gereageerd omdat ik hun onverdraagzaamheid stillekes beu ben.
Kunnen ze me verplichten mijn licht van de gang s'avond uit te laten?
En in hoeverre mag ik hier een beetje leven. Ik zet nooit luide muziek op. Heb steeds bij elke klacht mijn exuses aangeboden. Maar hoe ver kunnen zij gaan in hun onverdraagzaamheid en in hoe ver mag ik gaan in mijn eigen leven? Ze werken beide bij de politie