Na meer dan een jaar nog steeds geen factuur...

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Na meer dan een jaar nog steeds geen factuur...

#1 , 08 feb 2016 11:01

Ik heb maanden geleden (ik vermoed ondertussen meer dan een jaar), een werkje laten uitvoeren in de tuin door een aannemer. Materiaal was door mij aangekocht, enkel de plaatsing (ongeveer een dagje werk) moest door de aannemer gebeuren.

Plaatsing was perfect uitgevoerd, en de aannemer zou de factuur wel sturen.

Na enkele weken nog steeds geen factuur. Voor de zekerheid de aannemer even gebeld om te vragen of ik ze gemist had. Dit was niet het geval, aannemer had ze nog niet opgesteld. Ze zou wel komen.

Nog een maandje later: idem: gebeld, factuur nog niet gemaakt (geen tijd gehad). Ze zou wel eens toekomen.

Ondertussen zijn we meer dan een jaar later, en nog steeds geen factuur. Afin, voor mij geen probleem, natuurlijk, maar ik vraag me af tot hoe lang na datum de aannemer mag factureren? Moet ik juridisch gezien zelf nog actie ondernemen, of kan ik gewoon rustig de factuur (ik vermoed dat deze gewoon niet meer gaat komen) afwachten? Ik kan toch moeilijk een AS sturen waarin ik de aannemer aanmaan zijn factuur te sturen? ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 feb 2016 17:32

Na 10 jaar kunt u de verjaring inroepen.

giserke

#3 , 08 feb 2016 17:44

Hebt U al betaald? Zo ja:
U bent wettelijk verplicht om een factuur te hebben voor aannemingswerken.
Dit kan er op wijzen dat de aannemer in het zwart bezig was.
Als de betrokken aannemer in faling gaat, en de curator komt er op uit dat hij voor U gewerkt heeft, kunt U alsnog in de problemen komen bij de fiscus.

U eist die factuur best via aangetekend schrijven op.

Reclame

Gebruiker21
Topic Starter

#4 , 09 feb 2016 08:28

Hebt U al betaald?
Neen, zonder factuur is het nogal moeilijk om het correcte bedrag te betalen :wink: Als ik het goed begrijp, moet ik dus sowieso de factuur afwachten, want betalen VOOR ik een officiële factuur heb, kan me in problemen brengen bij de fiscus. Dan wacht ik nog even...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

pkt

#5 , 09 feb 2016 17:46

Gewoon afwachten....

giserke

#6 , 09 feb 2016 18:34

Hebt U al betaald?
Neen, zonder factuur is het nogal moeilijk om het correcte bedrag te betalen :wink: Als ik het goed begrijp, moet ik dus sowieso de factuur afwachten, want betalen VOOR ik een officiële factuur heb, kan me in problemen brengen bij de fiscus. Dan wacht ik nog even...
U kunt al voorschotten betaald hebben?

Gebruiker21
Topic Starter

#7 , 15 feb 2016 10:11

Nope, nog helemaal niets...

Terug naar “Aanneming”