Huurwaarborg

Resul007
Topic Starter

Huurwaarborg

#1 , 09 mar 2012 13:59

Hallo,

Ik heb een klein vraagje, in februari 2010 heb ik mijn huurcontract opgezegd en in onderling overleg zou ik op 01/03/2010 uit het appartement vertrekken. Op het moment dat we alles willen afsluiten vraagt de huisbaas de twee maanden huur ook nog voor maart en april ondanks dat ik al uit het appartement vertrokken ben. Wettelijk gezien natuurlijk goed mogelijk.

Nu zijn we twee jaar verder en ik heb nog steeds mijn huurwaarborg niet terug en ik heb die twee maanden huur ook nog steeds niet betaald die ik nog moest. Er is nooit bezwaar via een aangetekend schrijven of zo gebeurd. Welke stappen kan ik nu best nemen, heeft ze nog ergens recht op als ze niets ondernomen heeft en kan ik bijgevolg gewoon mijn volledige huurwaarborg opeisen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Resul

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 mar 2012 14:47

Huurwaarborg op een geblokkeerde rekening of cash aan verhuurder?

Over welk type van huurcontract gaat het? 3-6-9 of bepaalde duur?

Was u op het adres gedomicilieerd?

Resul007
Topic Starter

#3 , 09 mar 2012 14:56

Geblokkeerde rekening bij de bank.

3-6-9 contract.

Jaja was gedomiciliëerd op het adres.

Bedankt.

Reclame

Vandebos

#4 , 09 mar 2012 15:05

wat ik vergeten was te vragen, wanneer ving het contract aan?

Resul007
Topic Starter

#5 , 09 mar 2012 15:10

1 maart 2007

Vandebos

#6 , 09 mar 2012 15:57

Dan huurde u juist drie jaar. Als het onderling akkoord op papier werd gezet en de verhuurder vraagt hierin geen schadevergoeding heeft hij geen poot om op te staan.

In dat geval kan u per As de verhuurder verzoeken de bank opdracht te geven de waarborg vrij te geven. Bij weigering kan u op basis van het onderling akkoord de waarborg door het vredegerecht bij vonnis laten vrijgeven.

Terug naar “Huren”