Hoe huurachterstal innen na uithuiszetting

billie3
Topic Starter

Hoe huurachterstal innen na uithuiszetting

#1 , 26 nov 2012 14:43

Huurder wordt binnen de maand met een huurachterstal van 5 maanden uit zijn woning gezet. Hoe kunnen we deze achterstallige huur terugvorderen, huurder heeft een leefloon en inwonende moeder heeft een pensioen. huurder stelt zijn prioriteiten niet in het leven : geld gaat naar cafebezoek, manege van zijn paard,...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 nov 2012 14:48

Deurwaarder aanstellen met opdracht beslag te leggen op de beslaanbare goederen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2012 15:50

Een paard kan heel wat geld waard zijn. :)

Reclame

billie3
Topic Starter

#4 , 26 nov 2012 18:22

behalve het paard zijn er niet veel beslaanbare goederen, (tafel, stoelen, zetel, tuinsalon, kast) huurder heeft zelfs geen bed ! Hij is eigenaar van het paard, want hij betaalt de manège, maar ik vraag me af of het paard op zijn naam staat. Hij is er enorm aan gehecht en ik denk dat hij wel zo slim is om het misschien op de naam van zijn vriendin te zetten. Kan ik dit ergens nagaan ? Zijn paard is volgens goede bronnen een "goed" paard.

artemis

#5 , 26 nov 2012 19:03

Ik vermoed dat een 'goed' paard meer geld waard is dan 5 maanden huurachterstal. Zelfs al zou een deurwaarder daar beslag op kunnen leggen dan dien je zelf kosten te betalen om dat paard ergens paardwaardig te stallen in afwachting van verkoop. Hoe het dan verder gaat als dat paard veel meer waard is dan de schulden weet ik ook niet. En hoe moet dat paard dan verkocht worden? Ik zie het niet op de vrijdagmarkt in Antwerpen gebeuren ;-)

Kingfisher

#6 , 27 nov 2012 09:51

"behalve het paard zijn er niet veel beslaanbare goederen, (tafel, stoelen, zetel, tuinsalon, kast)"

Zelfs dan: een minimum aan huisraad is niet vatbaar voor beslag, vb de eettafel, met één stoel pp.
http://www.elfri.be/goederen-en-inkomst ... en-genomen" onclick="window.open(this.href);return false;

Xastheron

#7 , 27 nov 2012 09:58

In Vilvoorde is er een restaurant waar je paardenbiefstuk kan eten... Ben er zeker van dat de mensen van de manège wel een koper kunnen vinden.

Terug naar “Huren”