Een tijdje geleden heb ik per email een vakantiehuisje gereserveerd voor een week.
De verhuurder vroeg mij onmiddellijk 100 euro over te maken om de reservatie te bevestigen, wat ik gedaan heb. Ongeveer 3 weken voor de afgesproken datum heb ik deze reservatie geannuleerd wegens onverwachte omstandigheden en de waarborg teruggevraagd.
De verhuurder liet mij weten dat ik de waarborg terugkreeg als het appartement aan iemand anders verhuurd wordt.
Ondertussen zijn we een paar weken verder en het ziet er naar uit dat het huisje gewoon gaat blijven leegstaan.
M.b.t. tot de waarborg staat in het contract het volgende: "Een waarborg van 100 Euro wordt gevraagd ter bevestiging van de reservering. De huurprijs wordt betaald minimum 2 weken voor aanvang verblijf; de waarborg wordt terugbetaald na controle van de eigenaars ter plaatse. Indien U kiest om zelf te kuisen wordt de borg pas terugbetaald bij een volledig opgekuist appartement".
1. Vanuit een andere (juridische) hoek werd mij reeds gezegd dat ik een goede kans maak om de waarborg terug te vorderen, klopt dit?
2. Indien dat zo is, ben ik er dan vanaf met het rolrecht (wat toch ook al 40 euro is), ik neem aan dat er van enige 'verzoening' in dit geval geen sprake gaat zijn, wordt dat dan automatisch een dagvaardiging, en wat houdt dit precies in, concreet en financieel?
3. het contract werd per email opgestuurd en werd nooit ondertekend, is dit van belang?