Voor alle duidelijkheid: de verhuurder moet niet meer aanvaarden dan wat hij gegevsn heeft. U kan dus niet eisen dat hij extra sleutels terugbetaaltBij het beëindigen van het huurcontract heeft u twee keuzes:
- U geeft de verhuurder evenveel sets sleutels terug als u gekregen heeft bij het aangaan van het contract (2 sets). Als dit door gewijzigde sloten 2 sets van één sleutel zijn dan is het zo. De andere sleutels houdt u zelf.
- U geeft de verhuurder alle sleutels terug waarbij deze u dient te vergoeden voor de extra sets die werden aangemaakt.
niet meer of niet minder.
Inderdaad....is er geen wettelijke verplichting om bij einde huur alle sleutels af te geven? Oncontroleerbaar natuurlijk, maar toch....Ergens vind ik het wel vreemd dat men veiligheidssleutels die men als huurder extra laat bijmaken (en op eigen verzoek) zou mogen bijhouden na vertrek want daarmee is de veiligheid van het slot natuurlijk foetsie![]()
3 extra sets vind ik in deze context dan ook veel.
Nanne, als u daar binnen een jaar verhuist dan zou u nadien eens bij de nieuwe huurders kunnen aanbellen met uw resterende sleutelsets en hen vragen of zij ze niet willen overkopen. En dan zou ik graag een vlieg zijn....
[/quote]Inderdaad....is er geen wettelijke verplichting om bij einde huur alle sleutels af te geven? Oncontroleerbaar natuurlijk, maar toch....
Ik heb weet van een bedrijf waar de "sleutelhouders" een papier ondertekenen waarin ze zich akkoord verklaren met het betalen van € 1 000 bij verlies van de sleutels, zijnde de kostprijs van 3 veiligheidssloten + het laten maken van de nodige sleutels.In de huurovereenkomst zelf staat ook de prijs van een verloren sleutel, rekening houdende met eventuele prijsstijgingen in de sleutelsector.
is onwettig indien dit zou moeten getekend worden door een werknemer.Ik heb weet van een bedrijf waar de "sleutelhouders" een papier ondertekenen waarin ze zich akkoord verklaren met het betalen van € 1 000 bij verlies van de sleutels, zijnde de kostprijs van 3 veiligheidssloten + het laten maken van de nodige sleutels.In de huurovereenkomst zelf staat ook de prijs van een verloren sleutel, rekening houdende met eventuele prijsstijgingen in de sleutelsector.