Huurwaarborg vrijgave - blijft duren

Atomsk
Topic Starter

Huurwaarborg vrijgave - blijft duren

#1 , 19 mei 2014 15:29

Beste forumleden,

Even een korte situatie schets:
* Ik, huurder HC van korte duur - 3j, ingegaan op 01/05/2011, opgezegd en afgelopen op exact 30/04/2014
* Geregistreerd + ingaande pb
* HC + PB opgesteld + huur maandelijks gestort op de rekening van immo kantoor X
* Immo kantoor X stoot zijn huur activiteiten af en immo kantoor Y neemt over
* PB wordt door het oude immo kantoor X opgesteld, gezien ik destijds bij hen de dienst voor de ingaande én de uitgaande PB reeds had betaald.

Op 30/04/2014 is de pb met de verhuurder en immo kantoor X opgesteld, doorlopen, zonder gebreken. De huurwaarborg staat bij Korfina en dat document werd door mezelf, als de verhuurder ondertekend. Alle sleutels werden overhandigd.

Er kon op het moment zelf geen kopie gegeven worden van het ondertekende Korfina document. Dit zou me nog gemaild worden. Dit heb ik 19 dagen na datum nog steeds niet ontvangen, desondanks verschillende pogingen per mail. Bij Korfina geïnfromeerd: nog geen documenten ontvangen. Enkel de overdracht van de meters.

Immo kantoor X heeft bij mijn weten, het document nog in hun bezit, maar heeft dit nog niet afgehandeld. Enkele dagen, tot een week respijt, kan ik nog inkomen. 19 dagen zonder enige respons, desondanks vriendelijke verzoeken, vind ik wat overdreven.

Gezien immo kantoor X eigenlijk geen huuractiviteiten meer uitoefent en nu toch terug is betrokken, maak ik me zorgen dat zij nu geen moeite gaan steken in het afhandelen van een contract dat ze hebben overgedragen aan een ander immo kantoor.

Vooraleer ik kosten doe aan een AS, heb ik nog andere opties?
In het slechtste geval, gezien ik de sleutels heb overhandigd kan die waarborg nog in twijfel getrokken worden? Ik ben overtuigd van de goede wil van de verhuurder, maar ze laten zich erg leiden door de immo kantoren.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 mei 2014 16:27

Verhuurder aanspreken en duidelijk maken dat u op het punt staat het vredegerecht in te schakelen. Dat indien u hiertoe verplicht wordt zij waarschijnlijk zullen opdraaien voor de kosten van het geding en de RPV van uw advocaat.

Atomsk
Topic Starter

#3 , 28 mei 2014 16:40

Dank, Dhr. Vandebos,

Probleem is intussen van de baan. Blijkbaar is er wat heen en weer gestuurd tussen de twee immo kantoren tot ik inderdaad "verdere stappen" liet vallen.

Toen schoot het ineens in een stroomversnelling.

Reclame

Terug naar “Huren”