Met uw contract eens langs de 'kotdienst' van uw hogeschool of universiteit gaan.
Kan helpen.
Wat mogelijk schending privacy betreft ....
Hij is eigenaar - ruimten zijn gemeenschappelijk maar vermoedelijk niet exclusief aan diegene die er wonen.
Bestaat de mogelijkheid een ander voordeurslot te plaatsen?
Om welke uren komt de eigenaar zoal langs en welke plaatsen bezoekt hij dan?
Post heeft hij daar een brievenbus - staat hij daar ingeschreven ( domicilie) eens navragen bij de gemeente.. in dat geval is het voor hem domiciliefraude. Maar zolang hij daar ingeschreven staat mag hij overal binnen.
Helaas zit ik nog een tijdje in Nederland, maar voor de lange termijn inderdaad een goed idee om eens te informeren bij de universiteit. Ik zag dat Gent ook in de stad een kantoor heeft voor advies.
Uit mijn hoofd weet ik niet of het slot zomaar te veranderen is. Het is nogal een oude deur, dus dan zou er bijna een nieuwe deur in moeten. Maar dan nog moet je ook achter veranderen en hem de sleutels geven? Op mijn eigen kamerdeur zou ik natuurlijk nog een haakje of iets kunnen installeren.
Hij betreedt het wel onder "normale" uren, variërend van 09:00 tot 22:00. Hij bezoekt dan vaak de woonkamer en de keuken, maar ik trof hem ook eens aan boven in de badkamer.
Maar toch zeer vaak om een peertje te vervangen van een lamp ("ja, aantal watt was wat hoog van deze lamp") of er staat opeens weer een andere kast in de woonkamer. Niet echt dingen die we zelf niet kunnen of die noodzakelijk zijn.
Er zijn ook wel al aanwijzingen geweest dat hij op onze kamers is geweest. Mijn planten in de vensterbank die anders staan na een weekend. Modder in de kamers bij kotgenoten, of dat hij iemands verwarming heeft uitgezet in de winter wanneer mijn huisgenoot niet thuis was tijdens het weekend. (van stand 2, van de 5, naar uit) Dit komt wel minder voor, het is voornamelijk gemeenschappelijke ruimten. Wat vond u zelf van de Nederlandse site die ik hierboven gaf?
Deze. Zou dit ook zo zijn in België?
Onze brievenbus is naast de deur en de post valt dus naar binnen. Hij heeft zelf al toegegeven dat hij nog domicilie heeft in het huis naast ons wat ook een kot is. Waar ook 5 studenten wonen en hij dus ook geregeld binnen komt. (er is onderling veel contact tussen onze twee huizen.)
Ik weet natuurlijk niet of onderverhuur is toegelaten in Merelbeke en of hij er voor geregistreerd is, maar ik vond dat al een beetje een duister zaakje. Voornamelijk omdat hij geen extra studentenbelasting hoeft te betalen voor dat huis, maar wel de onze. Er waren nog wat andere opmerkingen waarbij ik denk dat dat ook niet helemaal volgens de regeltjes gaat. Daar wil ik momenteel niets over zeggen of aan doen, ik wil ook niet dat deze studenten hun kamer verliezen.