De rechter gaat de gedetailleerde pb volgen die de huurder heeft opgesteld, maar TS (huurder) zou willen dat er bij discussie geen pb is, omdat ze niet volgens de correcte procedure bekomen is. Ik weet waarom TS dat zou willen!
Hoe kan jij nu weten wat ik wil bereiken !
Hetgeen ik wil bereiken is wanneer ik binnen enkele maanden vertrek niet dien op te draaien voor zaken die al versleten waren of beschadigd waren door de vorige bewoner .
Ik moest maar niet volgens de verhuurder elk ding gaan noteren op die plaatsbeschrijving want zo nauw nemen ze het niet (volgens hen dan he...zou jij zo reageren als je net een huurder hebt buitengezet die je badkamer helemaal ontmanteld heeft,dus waaraan verzaakt hij zo zijn rechten op die plaatsbeschrijving,misschien als de volgende huurder dom zal zijn ,hij er nog wat geld kan uittrekken !)...ja natuurlijk is zoiets ondenkbaar he ,niet ...want dan kwam ik zelfs met 150 foto's nog niet toe,terwijl hij amper 9 foto's indiende ,is dat niet raar !
Hier staat een alarminstallatie ,sensoren in elke kamer die dus blijkbaar door de vorige bewoner allemaal zijn afgeknipt en daardoor niet werken !Mijn intentie was deze niet te gebruiken en heb hem dat ook aangegeven. Heeft die verhuurder ons iets verteld toen van het feit dat dat niet meer werkte ? Neen ,hij vertelde ons mooi dat ik de betreffende firma kon contacteren als ik hun bewakingsdienst wensten.Zelfs al de bedrading en ken niets van elektriciteit af ,de bedrading die samenkomt in de garage is allemaal doorgeknipt .Zijn zaken die ik pas ontdekt heb ,2 maanden na tekenen contract met zoeken naar die electriciteitspannen ,dan pas zagen we dat alle bedrading doorgeknipt waren .
Bij bezichtiging van het huis zagen we achteraan de gevel dat deze nat stond en hebben de verhuurder hierop attent gemaakt .Hij zei ons dat het net dak hersteld was en zo gingen wij vanuit dat hij ook de waarheid sprak .Na tekenen van contract ,drie weken later krijg ik een email aan dat er een dakwerker zou komen om de dakgootlek ,die dus wel over die befaamde daklek ging waarop wij hem attent gemaakt hebben .Waarom staan liegen en daarna actie gaan ondernemen .Liegen ,ik heb er bijzonder een hekel aan aan diegene die dat doen ,hun geloofwaardigheid gaat er bij mij aan !Dus ik heb redenen om mij hier veilig te stellen want wil geen geld gaan uitgeven voor zaken waar ik niets mee te maken heb .
Trouwens wilde mijn man vorige week het raam openen ,in een van de slaapkamer die wij niet gebruiken en die klemde bovenaan waardoor de binnen zijde van het dubbelglas (eerste dubbelglas ,zeer dun glasparty )ervan barsten.De verzekering is door ons verwittigd en zal door ons ook bekostigd worden .Dus wij nemen onze verantwoordlijkheid op indien wij iets stukmaken .