Huurprijs verhogen

Higgins
Topic Starter

Huurprijs verhogen

#1 , 25 dec 2015 15:36

Enige tijd terug heb ik noodgedwongen een verhoging van de huurprijs ondertekend waarbij dan ook nog enkele aansprakelijkheden in verband met onderhoudswerken op mij verhaald worden.
Had je niet moeten doen zal er gezegd worden.
Ik woon in een koppelwoning reeds meerdere jaren, buren betaalden als ruim meer voor de huur dan ik omdat er al verschillende bewoners voorheen waren geweest, buren hebben een veel kleinere verhoging verkregen dan ik.
Zat nog dagelijks met de sleur van een zware scheiding waardoor ik aan medicatie was toegewezen waarop ik niet echt fier ben.
Ben anders volledig alleen en kan nergens en bij niemand terecht.
Op een winteravond kwam ik thuis van het werk en kreeg bezoek van de huisbaas, het was een aanpassing of ik mocht andere woning beginnen zoeken.
Hij had al meermaals de keuze gelaten om de woning te kopen want het zou verkocht worden. Ook al "kandidaat kopers" over de vloer gekregen, denk dat het trawanten waren, want ze keken nergens hoe de deuren of ramen open zwaaiden...
Dus stond ik eigenlijk dat moment met mijn kop tegen de muur, dit was iets wat ik op dat moment ten zeerste kon missen, verhuizen.
De medicatie was me voorgeschreven door huisarts omdat ik mentaal aan de grond zat, je zal een andere kijk op de toestanden verkrijgen.
Inderdaad, daar zit ik dus mee, een leuke huurverhoging van +150 euro gekregen, de buren 50 euro.
Kan dit dan zomaar?
Mag hij een huurverhoging afdwingen zonder verhaal? Er was niets aan de woning veranderd dat een verhoging zou rechtvaardigen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 dec 2015 15:44

Wat voor type huurcontract hebt u?
korte duur of een 9-jarig contract?
Hoelang geleden is die huurverhoging afgedwongen?

Higgins
Topic Starter

#3 , 25 dec 2015 17:20

Hey Franciscus
bedankt voor de vlugge reactie.
Het huurcontract is 9 jaars types en heb deze al ongeveer 21 jaar.
De verhoging is een tweetal jaren terug gebeurt.
Ben al bij sommige personen geweest om dit te bespreken maar niemand is bereid overvloedig reactie te geven en blijven allemaal karig met informatie hierover.
Blijkbaar is dit niet echt iets waar ze veel over weten.
Heb ook weinig vrije tijd waardoor het altijd blijft doorgaan en doorgaan.

Reclame

Higgins
Topic Starter

#4 , 25 dec 2015 17:21

Weet dat dit lange tijd geleden is maar als je overal te horen krijgt je kan er niets aan doen als je getekend hebt verlies je wel de moed om verder te zoeken.

Terug naar “Huren”