Dat heb ik gisteren geschreven dat we advocaat hebben geraadpleegd en de voornaamste bewijslast zijn sms'en. Ik vraag me alleen af als de verzender ervan zegt: iemand heeft mijn gsm even genomen en dit verstuurd als grap bijvoorbeeld. De inhoud van de sms'en waren duidelijk van iemand die iets verhuurt en zonder enige recht zijn huurder op straat zet. Die verhuurder ( die er zelf woont) ziet zijn huurder vertrekken zonder kans haar spullen mee te nemen en start dan een online handeltje van de inboedel en bevestigt dat ook in een sms.
Het probleem is niet de SMS'en maar het feit dat uw zus met alles akkoord is gegaan. Ik woon ook in een huis, niemand kan mij uit mijn huis dwingen en mijn inboedel dan ook noch eens online verkopen. Mensen die dat proberen worden
onmiddellijk meegenomen door de politie. Het verhaal dat u hier deelt, lijkt mij ongeloofwaardig.
Uw zus is mogelijk een fantast die de feiten verdraait of ze is een slachtoffer van zaken die correctioneel bestraft moeten worden. Als het verhaal van uw zus klopt dan heeft de verhuurder zich schuldig gemaakt aan diefstal met als verzwarende factor bedreiging. Ernstige gangsterpraktijken met het risico op enkele jaren gevangenisstraf. Aangifte bij de politie volstaat om dat soort problemen op te lossen.
Vooraleer je naar de politie loopt, moet je eerst het volgende afvragen.
Zou het niet kunnen dat uw zus haar huur niet kon betalen, het pand verlaten heeft en de verhuurder voor de achterstand heeft proberen te compenseren door haar meubelen en waarborg achter te laten.