SMS - woning verlaten

Loria
Topic Starter

Re: SMS - woning verlaten

#121 , 02 jun 2016 00:25

Resultaat: de brief was verstuurd, de advocaat kreeg geen reactie en zei: we laten we het zo, laat het los. Het is niet de moeite om een zaak te starten, de rechter staat toch altijd aan de kant van de verhuurder, hij kan hooguit eens met zijn vingertje wijzen, maar iets in jullie voordeel moeten jullie niet verwachten buiten vele kosten.
Ik vind het vooral straf van CAW en huurdersbond, je betaalt dan ook lidgeld, ze doen je geloven dat je er 18 maanden huur uit kan halen en raden je ten zeerste advocaat aan.

ik heb zowel zelf als in mijn omgeving te zwaar teleurgesteld in het gerecht en dat wil ik duidelijk laten weten. Heling, onrechtmatig verhuren,....het mag hier duidelijk, misschien niet volgens het boekje, maar in de realiteit doen ze graag een oogje toe.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#122 , 02 jun 2016 08:29

18 maanden schadevergoeding, wie u dat verteld heeft moet zich dringend laten bijscholen.
Een vrederechter zal nooit aan niemands kant staat, hij kijkt enkel naar bewijzen. U veroordeeld iemand die er geen uitspraak over gedaan heeft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

BrainTrain

#123 , 02 jun 2016 10:30

"intussen advocaat geraadpleegd en die was heel duidelijk: dit is een gewonnen zaak in kort geding."
en nu, nadat er niet wordt gerageerd op zijn AS,
"we laten we het zo, laat het los. Het is niet de moeite om een zaak te starten, de rechter staat toch altijd aan de kant van de verhuurder"

Wie gelooft die mens(en) nog?

Reclame

KJ86

#124 , 02 jun 2016 10:47

Grote schadevergoedingen zijn inderdaad niet realistisch, we hebben onlangs een procedure gewonnen tegen een grote aannemer. We hadden € 15 000 ingehouden van zijn factuur omdat de werken, gebreken vertoonde. Rechter in eerste aanleg gaf ons gelijk en begrootte de schadevergoeding op het bedrag dat was ingehouden. Wij konden ons daarbij neerleggen, alleen spijtig van die kosten voor de advocaat die maar gedeeltelijk gerecupereerd kunnen worden.
De aannemer wou die gerechtsexpert niet geloven en ging in beroep.
Rechter in beroep verdubbeld het bedrag van de schadevergoeding.
Dat is beter, de herstelling kan gefinancierd worden en de kosten van onze advocaat zijn dan toch ook al gerecupereerd.
Vooraleer alles uit de voeten was, is daar wel een periode van 8 jaar overgegaan.
Afrekening moet nog komen van de advocaat maar er zijn wel al +/-10 000 euro aan voorschotten betaald.
Wij konden niet anders want we werden gedagvaard omdat we de factuur geprotesteerd hebben en een bedrag ingehouden maar als ik die aannemer was geweest, had ik in eerste instantie niet geprocedeerd en zeker niet in beroep gegaan.
Moraal van het verhaal, altijd proberen schikken en zo weinig mogelijk procederen.

BrainTrain

#125 , 02 jun 2016 12:28

Die RPV's zijn inderdaad niet afgestemd op de realiteit. En met de verhoging met 21% BTW wordt ook al geen rekening gehouden. Ik vind het ook vreemd dat de RPV niet afgestemd is op hetzelfde puntensysteem die gehanteerd wordt bij pro deo. Maar dan is de staat waarschijnlijk bang dat de eerwaarde collega's gaan "overconsumeren". Op de kap van de burger mag het, maar niet op de kap van de staat, natuurlijk.

Loria
Topic Starter

#126 , 02 jun 2016 12:38

De inkomstengrenzen van pro deo zijn toch ook wel belachelijk laag. Ik hoop hier geen ban te krijgen want heb massa's blauwharige vrienden, maar ik heb toch het gevoel dat men bij blauwharigen niet wil procederen, dat men er bang van is dat die overal connecties hebben om iemand een kopje kleiner te maken ( niet altijd letterlijk). Een vriendin van me was slachtoffer van vluchtmisdrijf, de andere wagen werd bestuurd door een blauwharige, er waren getuigen en de wagen is de dag zelf nog verkocht en was paar dagen later perfect hersteld. Waren getuigen en toch werd de zaak geklasseerd als: ja mevrouw, ze zijn louche, maar je had er misschien moeten achter rijden

JPV
Juridisch actief: Ja

#127 , 02 jun 2016 12:53

[een woord vervangen door blauwharige]

Je wordt echt niet gelyncht als je kritiek geeft, maar voor ik alles weer veranderen, wil ik wel eens de motivatie van een onderzoeksrechter zien die schrijft wat je hier aangeeft. Want je kraamt onzin uit.

Terug naar “Huren”