Gemeenschappelijke kosten

ObiYana
Topic Starter

Gemeenschappelijke kosten

#1 , 09 jun 2016 17:06

Wie kan mij helpen

Ik huur een appartemen in een blok met 8 appartementen en 8 huurders
In mijn huurcontract en in het basisregelement staat niets vermeld van verdeelsleutel die men zou toepassen voor de algemene onkosten
Nu moet ik als enigste in de blok 247€ algemene onkosten bijbetalen en de andere 7 bewoners niet

Is dit wettelijk? Dienen zij dit niet te melden bij het tekenen van het contract zodat ik als huurder hier mee akkoort kan gaan of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChristophePaus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2016 17:29

De kosten van de mede-eigendom worden gedragen door alle mede-eigenaars a rato van hun aandeel.
Deze kosten kunnen (moeten niet) door de mede-eigenaar/verhuurder doorgerekend worden aan zijn huurder.
In voorkomend geval wordt dit vermeld in het huurcontract.
Wat staat er in jouw huurcontract?

asperger

#3 , 09 jun 2016 18:13

In uw huurcontracthoeft geen verdeelsleutel vermeld te worden van de verdeling tussen de appartementen.

Wel of deze kosten
- in de huur zijn inbegrepen,of
- een forfaitair bedrag zijn, of
- jaarlijks worden afgerekend.

Lees dus uw huurcontract eens na.
Aangezien de huurcontracten verschillend kunnen zijn voor de verschillende appartementen kunt u niet
vergelijken met wat andere huurders betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

mava105

#4 , 09 jun 2016 20:02

kunt u niet
vergelijken met wat andere huurders betalen.
En al zeker niet als in deze kosten ook verwarming en water zijn inbegrepen.

Terug naar “Huren”