Alleen wonen met student (ten laste ouders)

ferirma

Re: Alleen wonen met student (ten laste ouders)

#91 , 04 aug 2016 12:30

@ferima: U loopt een beetje achter. TS heeft ondertussen aangegeven dat zijn vriendin WEL nog regematig naar huis gaat en daar overnacht. De discussie over domiciliëring is dus achterhaald in dit topic.

Deze discussie gaat momenteel over hoe de vriendin van de TS toch een beetje zekerheid heeft dat ze in het appartement van de topic starter kan blijven gedurende haar studies. Als ze gewoon intrekt bij haar vriend, heeft ze geen enkele zekerheid. Dat is momenteel de probleemstelling.
Mijn beste,

Mijn informatie heeft betrekking op de oorspronkelijke discussie waar u foutieve interpretaties van de vigerende wetgeving hebt gegeven. Vandaar mijn eerdere opmerking met bronvermelding om die dwaling recht te zetten.

Wat de huidige discussie betreft meen ik begrepen te hebben dat vraagsteller
zich in een reeds langdurige en stabiele relatie bevindt en dat hij zijn partner maximaal veilig wil stellen. Daarvoor bestaat er sedert eeuwen een oplossing:
het huwelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#92 , 04 aug 2016 12:52

Mijn informatie heeft betrekking op de oorspronkelijke discussie waar u foutieve interpretaties van de vigerende wetgeving hebt gegeven.
Da's uw mening. Ik ben een andere mening toegedaan. Ik heb de discussie met asperger gevoerd en wens deze niet met u te voeren. U kan al mijn argumenten in de antwoorden op asperger terugvinden en er het uwe van denken. Terug on topic nu.

Uw opmerking over "het huwelijk" laat ik ook voor uw rekening. Ik denk niet dat de TS daar iets mee is, op dit moment.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ferirma

#93 , 04 aug 2016 13:04

Mijn informatie heeft betrekking op de oorspronkelijke discussie waar u foutieve interpretaties van de vigerende wetgeving hebt gegeven.
Da's uw mening. Ik ben een andere mening toegedaan. Ik heb de discussie met asperger gevoerd en wens deze niet met u te voeren. U kan al mijn argumenten in de antwoorden op asperger terugvinden en er het uwe van denken. Terug on topic nu.

Uw opmerking over "het huwelijk" laat ik ook voor uw rekening. Ik denk niet dat de TS daar iets mee is, op dit moment.
Man wat een arrogantie stel jij tentoon.
Shame on you :oops:

Wat ik geschreven heb is trouwens niet mijn mening maar juridische informatie afkomstig van een juridische website. Daarom vermeldde ik de bron.
Blijkbaar mist u ervaring met de wetenschappelijke methodiek en raast er maar wat op los.

Gelukkig getuigen alle andere interveniënten in deze draad van meer maturiteit.

Soit, dit was het dan. Volgend jaar kom ik nog eens terug.

Reclame

Gebruiker21

#94 , 04 aug 2016 13:21

Volgend jaar kom ik nog eens terug.
OK :roll: . En dan nu effectief terug naar de vraag van de topic starter? (Sorry als deze laatste vraag arrogant overkomt. Dat is niet de bedoeling. :wink: )
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Wouter VH
Topic Starter

#95 , 04 aug 2016 13:28

Volgend jaar kom ik nog eens terug.
OK :roll: . En dan nu effectief terug naar de vraag van de topic starter? (Sorry als deze laatste vraag arrogant overkomt. Dat is niet de bedoeling. :wink: )
Back to the point, inderdaad :wink:

Gebruiker21

#96 , 04 aug 2016 14:53

Eerste zinnige punt dat asperger in dit draadje maakt...

asperger

#97 , 04 aug 2016 15:00

Eerste zinnige punt dat asperger in dit draadje maakt...
Daar zullen anderen wel over oordelen. Die hebben daar veel meer inzicht in.
Het punt is dat mijn eerste antwoord nog steeds correct is en alles na pagina 1 overbodige ballast is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JPV
Juridisch actief: Ja

#98 , 05 aug 2016 07:25

Het woord permanent wordt hier nergens gebruikt. Wel het begrip "tijdelijk afwezig" en "niet ... tijdelijk afwezig".
JPV, zelfs voor een X-er moet het toch mogelijk zijn om te begrijpen dat het tegenovergesteld van "tijdelijk afwezig", "permanent afwezig" is, hé :roll: . De wet zegt ook niets over "iemand laten leven", maar wel iets over "iemand vermoorden". Of ook niet over "iets dat van jou is laten staan", maar "over iets wegnemen dat niet van jou is". Als je A NIET doet, doe je automatisch B en ben je in overtreding. Mensen toch, wat voor een keikop ben jij! Je weet goed genoeg dat je geen gelijk hebt, en probeert met een overload aan niet-relevante wetteksten (teksten die mij zelfs gelijk geven) je punt te maken. Slaat gewoon nergens op!
1) gelieve de naam van mijn werkgever niet te vermelden. Ik kies zelf wel of ik dat doe. De naam van mijn werkgever doet er in deze discussie totaal niet toe.
2) wat ik weet, bepaal ik zelf wel, ik blijf bij mijn standpunt en dat op basis van werkgevers, niet op basis van tegengesteldes van "tijdelijk afwezig" (je moet me trouwens eens zeggen of het "permanent afwezig" of "permanent aanwezig" of misschien "tijdelijk aanwezig" is, dat het tegenovergestelde is.
3) de wetgeving werkt niet met tegenovergesteldes. De wet werkt met definities. Als de wet definieert wat tijdelijk afwezig is, dan moet je er daar aan houden.
4) gezien ik (al dan niet gecombineerd) 4 jaar in de Gentse StudentenRaad gezeten heb, 3 jaar bij de Vlaamse Vereniging van Studenten zat, 2 jaar lang koten verhuurd heb aan studenten + 2 jaar lang bij de sociale dienst van studentenvoorzieningen gewerkt heb én frequent overleg had met stad Gent o.a. over problematiek van domiciliering, denk ik dat ik van de problematiek van domicilie voor studenten wel enige expertise heb. Verwijt me gerust dat ik een gezagsargument gebruik, maar aangezien het hier de zoveelste keer is dat jij, zonder enige expertise, beslist hoe je wetgeving moet interpreteren (en zeker dan met het lachwekkende argument van tegenovergesteldes), is zo'n gezagsargument wél van belang.

Gebruiker21

#99 , 05 aug 2016 20:33

[stuk voor deze zin verwijderd gezien Gebruiker21 volgende zin] Maar bon, al dit ter zijde, want volledig irrelevant.
2) wat ik weet, bepaal ik zelf wel, ik blijf bij mijn standpunt en dat op basis van werkgevers, niet op basis van tegengesteldes van "tijdelijk afwezig" (je moet me trouwens eens zeggen of het "permanent afwezig" of "permanent aanwezig" of misschien "tijdelijk aanwezig" is, dat het tegenovergestelde is.
Sorry als het principe van tegengestelden uw petje te boven gaan. Ik heb geen zin om het u uit te leggen :roll:
3) de wetgeving werkt niet met tegenovergesteldes. De wet werkt met definities. Als de wet definieert wat tijdelijk afwezig is, dan moet je er daar aan houden.
De wet werkt zeker WEL met tegengeselden. Als je een straat NIET mag inrijden, en je doet dat WEL (zie je de tegenstelling?) dan zal je beboet worden.
4) gezien ik (al dan niet gecombineerd) 4 jaar in de Gentse StudentenRaad gezeten heb, 3 jaar bij de Vlaamse Vereniging van Studenten zat, 2 jaar lang koten verhuurd heb aan studenten + 2 jaar lang bij de sociale dienst van studentenvoorzieningen gewerkt heb én frequent overleg had met stad Gent o.a. over problematiek van domiciliering, denk ik dat ik van de problematiek van domicilie voor studenten wel enige expertise heb.
Allemaal beweringen die niet te verifiëren vallen, aangezien u zo hamert om uw anonimiteit. Ik betwijfel ze dan ook zeer sterk, als ik hier zo uw stellingen lees. De problematiek die jij aanhaalde ging trouwens uit van de vraagstelling "MAG een students zich in zijn studentenstad domiciliëren." De probleemstelling in dit draadje was "MOET eens student die PERMANENT (dat jij dit woord niet graag hoort, is uw probleem) zijn verblijfplaats veranderd, zich ook daar domiciliëren?" Jij beweert dat het antwoord op de laatste vraag "Neen" is, ik zeg, dat het "Ja" is. Een beetje flauw dat jij nu zegt: "Omdat ik beweer bepaalde expertise te hebben, heb jij ongelijk." Tja, zo kan je altijd uw gelijk krijgen, natuurlijk.

advo-immo

#100 , 05 aug 2016 20:51

Een student mag zijn inschrijving vragen in de registers van de gemeente waar hij studeert. Maar: of die inschrijving effectief kan gebeuren hangt af van wat men noemt "de realiteit van de effectieve verblijfplaats". Dit nogal esoterisch concept houdt in dat de gemeente verplicht is om na te gaan of de student niet meer ten laste van zijn gezin valt (m.a.w. dat hij een financiële onafhankelijkheid geniet) én bovendien of hij geen gezin of haardstede meer heeft in een andere gemeente. De twee voorwaarden moeten gelijktijdig vervuld zijn.

Dat zegt de wet en wordt zo toegepast door de gemeenten. Er is geen marge voor persoonlijke interpretatie zoals hier wordt gesuggereerd.
Het voorschrift is absoluut en wordt daarom onveranderlijk toegepast.

Eén van de redenen waarom deze wetgeving - voor sommigen misschien onbegrijpbaar- werd ingevoerd is het vermijden van misbruiken met studietoelagen. Het zou immers al te eenvoudig zijn om zijn haardgezin met hoge inkomsten te verlaten om kans te maken op een
(veel grotere) studiebeurs.
PLEZIER OP KOP

sloeberken

#101 , 06 aug 2016 18:26

Als de studente een studentencontract afsluit .... exemplaren zullen wel te verkrijgen zijn bij hogeschool of universiteit of op vb http://www.studentkotweb.be/
Om te verhuren als studentenkot moet het pand vergund zijn, en zeker in studenten steden.
https://kot.gent.be/verhuurder/woonkwal ... t-huren%3F

http://www.kenniscentrumvlaamsesteden.b ... 20mee).pdf
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#102 , 07 aug 2016 13:35

Uiteraard is dat zo. Was ook mijn eerste antwoord.
Wat jij als "uw eertste antwoord beschouwd, is ondertussen al 5 keer veranderd.
Niemand, behoudens één persoon, stelt dat in vraag. Een of ander zeldzaam syndroom misschien?
Aspreger, dit soort verwijten zijn laag bij de grond. Jammer dat u de HLN.be mentaliteit naar hier moet overhalen. Als u er niet mee omkan dat iemand niet akkoord is met uw mening, dan moet je je niet op een forum begeven. Verwijten naar iemands hoofd slingeren is bijzonder onvolwassen.

asperger

#103 , 07 aug 2016 13:39

Mijn mening is nooit veranderd.
Mijn woorden worden wel voortdurend verdraait.
Ik heb alle recht om daar op te wijzen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21

#104 , 07 aug 2016 13:40

Ik heb alle recht om daar op te wijzen.
U wijst nergens op, u verwijt mij aan één of ander syndroom te lijden. Of verdraai ik nu ook uw woorden? :roll:

asperger

#105 , 07 aug 2016 13:55

Maar de vraag die ik gesteld heb is nog niet beantwoord

fout: zie hieronder
Laatst gewijzigd door asperger op 07 aug 2016 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Huren”