Huurcontract 3 jaar

Eline G
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract 3 jaar

#1 , 07 feb 2017 14:53

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Mijn vriend heeft voor wij samen waren een huurcontract afgesloten van 3 jaar (dus geen 3-6-9, maar 3 jaar vast). We willen nu gaan samenwonen, dus dat huurcontract moet opgezegd worden. Dit is ook reeds gedaan eind november.
Wij moeten nu wel blijven betalen tot er een nieuwe huurder gevonden wordt. Het probleem is echter dat de huurbaas iedereen die interesse heeft weigert. Blijkbaar verdienen ze niet genoeg (maar ze verdienen meer dan mijn vriend verdient en hij kon wel zonder problemen het huis huren)
Kan hier iets aan gedaan worden? Wij zouden anders nog 2 jaar lang dat huis moeten verder huren zonder dat we er zelf maar in wonen..

Hopelijk kan iemand mij hier advies over geven

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mister Wolf

#2 , 20 feb 2017 21:38

Klassiek probleem. Huurcontracten van korte duur (minder dan 3 jaar) zijn door geen van beide partijen opzegbaar...
Zonder vergoeding gaan jullie hier sowieso niet van af geraken.
Ik zou een aangetekend schrijven sturen waarin jullie duidelijk en correct de feiten weergeven : nieuw koppel, onmogelijk nog zo lang verder huren daar, verschillende kandidaten die allemaal zijn geweigerd,... en dan zou ik een einddatum opgeven tegen dewelke jullie weg zullen zijn, bv. 15/3/2017 en jullie zeggen dat je tot dan sowieso betalen en dat hij de waarborg mag houden (2 maanden) indien die er is en dat jullie nog 1 maand bovenop vergoeding voldoen, of -indien er geen waarborg is- dat jullie drie maanden huur betalen als vergoeding bovenop de lopende huur, maar dat het daarbij stopt. Indien de verhuurder alsnog meer wil, zal hij naar de Vrederechter moeten stappen, maar de Vrederechter overtuigen om een vergoeding uit te spraken van meer dan 3 maanden zal voor de verhuurder geen makkelijke klus zijn...
Mister Wolf
Mister Wolf : ont-zorgen met passie

Reclame

Terug naar “Huren”