#3 , 08 jun 2017 11:33
Misschien op voorhand even gaan aanbellen, met in uw binnenzak uw smartphone die het gepsrek opneemt, en een conversatie voeren die ongeveer zo kan gaan:
- "Hey nieuwe huurder, sorry dat ik kom aanbellen, maar ik wou eens even afstemmen wanneer ik de betaling voor die mazout en meubels zou mogen ontvangen. Persoonlijk even langskomen, leek mij handiger dan via mail of telefoon.
- "Ja, die betaling komt in orde, hoor. Er is iets tussengekomen."
- OK, dus je gaat de betaling in orde maken voor de mazout, dit was XXX liter, en voor meubelstuk YYY en ZZZ, zoals we afgesproken hadden?
- "Ja, dat breng ik in orde."
- "OK, goeie dag nog."
Bij deze hebt u dan een bewijs van wat afgesproken was met de tegenpartij. In uw aangetekende schrijven kan u dan ook verwijzen naar het gesprek aan de voordeur, en vermelden dat u daar een opname van heeft. Dit zal iets meer indruk maken op de nieuwe huurder. Hij zal beseffen dat hij niet zomaar kan ontkennen in dat geval.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!