Ik vermeld bijna nooit de bewoonbare oppervlakte in een aankondiging als ik iets te huur heb.
De meeste mensen hebben gewoon geen benul wat 20 of 30m² eigenlijk voorstelt **; daarom dat ze beter eens komen kijken hoe de oppervlaktes zijn, of ze hun meubels kunnenplaatsen (deuropeningen en ramen hebben ook hun belang..)
Het zou wel een goed voorstel zijn om enkel de waarde in het EPC attest toe te laten in advertenties. Op die manier gebruikt men een eenvormige manier van opmeten, en kan er pas echt vergeleken worden in oppervlaktes. Iemand? Goede punten scoren tegen de verkiezingen ?
** Over het gebrek aan besef (of gebrek aan) dat mensen hebben over het begrip "oppervlakte" : een tiental jaar geleden wou ik gaan kijken naar een appartement dat te koop kwam, naar aanleiding van erfenis. Ik was daar ooit al geweest, en wist dus vaag hoe het er uit zag qua indeling. In de advertentie stond een living van 10 m². Ik belde het notariskantoor om zeker te zijn dat de gegevens van hetzelfde appartement kwamen. Enkele uren later kreeg ik een ietwat verontwaardigde mail, dat hun gegevens zeker juist waren, want die living was er een van vier op zes....
Dan weet je 't wel zeker ?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)