domicilie-adres

Jo.B
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: domicilie-adres

#31 , 21 feb 2019 17:15

3. Ik spreek met de elektroman af dat hij zijn eerste bezoek en het schriftelijk bestek aan mij mag factureren. (tezamen met enkele andere facturen ter waarde van die ene maand huur die ik heb achter gehouden). De werken zelf gaat hij niet uitvoeren daar de eigenaar hem zijn adres weigerde te geven.
4. Voor mij is de maat vol en ik schrijf een gepeperde mail naar de eigenaar waarin ik hem tevens laat weten dat ik geen huur meer zal betalen (beroep mij op exceptie van niet-uitvoering) en wederom, vraag achter zijn adres.
5. geen reactie
6. Ik stap naar de politie.
In mijn bijzijn, bellen zij de eigenaar op. Wonder boven wonder, neemt ie op !
Zijn adres ? Nee, nee, nee. Dat geeft hij niet.
' Ik moet maar wachten op een schrijven van zijn advocaat'.

Rarara... Wat zit er 's anderendaags in mijn mailbox ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo.B
Topic Starter

#32 , 21 feb 2019 18:24

@WizardGandalf
Je had dus gelijk. 'Het konijn is uit zijn pijp gekropen'.
Weliswaar via een ingebrekestelling naar mij toe gericht (via mail notabene ! maar met de belofte dat die nog gevolgd zouden worden door een brief en een aangetekend schrijven) wegens het niet meer willen betalen v.d.. huur etc.
Naast een heleboel dreigementen, stelt die brief op inhoudelijk vlak eigenlijk niets voor.
Voor volgende week woensdag geraak ik echter niet op de post om die aangetekende zending af te halen ;-)
- morgen heb ik bij me thuis een afspraak met een onafhankelijk, erkend keuringsbedrijf dat een controle zal uitvoeren aangaande de elektrische installatie zodat verdere discussie hieromtrent gesloten is (zwaar afgekeurd, wat ik al weet van de elektroman maar dat attest heb ik nodig voor in mijn dossier)
- di komt de woon-inspectie langs naar aanleiding van mijn verzoek tot ongeschikt- en onbewoonbaarverklaring + gaat de dagvaarding, die ik besproken heb met advocaat (leek me toch het verstandigste) hopelijk de deur uit.

Franciscus

#33 , 22 feb 2019 00:00

Als die eigenaar in Spanje resideert dan heeft vermoedelijk de BE ambassade en dus BUZA de wooninfo. Zeker als die man nog enig inkomen uit BE heeft.
Gegevens kadaster mijn ervaring ben daar ooit de gegevens gaan opvragen van een huis dat dochter ging kopen, makelaar wilde gegevens van eigenaar niet geven
Was geen probleem en had binnen de 5 min en tegen €5 het uittreksel. Dochter was nog sneller via opzoeken op sociale media en beroep had ze al met de eigenaar gebeld.
Hoe dient zo wie zo zijn belasting te betamen dus die brieven moeten toch naar een adres gestuurd worden... en indien dat nog het referentieadres zou zijn ( zeker daar eens gaan horen) heeft de eigenaar er een probleempje bij. Want dan zoekt de fiscus hem ook.
Bij de politie had u wel eens langs uw neus weg kunnen vragen ( eventueel eens aan de wijkinspecteur - na wat uitleg) of die man niet AACB staat en ANG gesignaleerd wegens geen gekende woonplaats... buiten een ja hij staat geseind gaat u niets krijgen.

Aan de gemeente vraagt hij zijn gegevens op en vraagt een attest voor de vrederechter gezien u hem in gebreke wil stellen...dan hebt u dat papier ook al.

De rest van de gegevens zal idd via advocaat moeten maar laat hem maar naar de rechtbank trekken.
U kan wel eerst hem in verzoening laten oproepen ...u hebt een gans dossier ...dat zal dus niet gaan maar ondertussen hebt u dat bewijs ook al samen met de AS en die u naar het referentieadres hebt gestuurd en teruggekomen zijn ( niet openen natuurlijk).
Als hij uw dagvaard via advocaat zal u wel best een advocaat nemen om alzo zijn adres te bekomen.
Ook een verhuurder moet bereikbaar zijn voor zijn huurders.

Reclame

Franciscus

#34 , 22 feb 2019 00:03

Kan u geen ander afhaaladres geven voor die AS vb uw werk of een familielid?

WizardGandalf
Juridisch actief: Ja

#35 , 22 feb 2019 09:13

Als de staat van de woning zodanig slecht is dat de woning onbewoonbaar zou verklaard worden, kan je een groot stuk van de betaalde huur terugvorderen van de verhuurder. Maar inderdaad best een advocaat onder de arm nemen. De "loer" die hij u probeerde draaien door u voor de electriciteitswerken te laten opdraaien, wijst er op dat het een geniepige eigenaar is. Opletten dus, en best een advocaat onder de arm nemen.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Huren”