Parlofoon stuk

statione
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parlofoon stuk

#1 , 05 apr 2019 09:47

Beste,
De parlofoon is in mijn appartement stuk.Ik hoor bij mij het gesprek,beneden in de inkomhal hoort men niets.
Aangezien er dus een hangt in het privatieve gedeelte en een in het gemeenschappelijke deel is mijn vraag:Wie betaalt voor de herstelling?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK

#2 , 05 apr 2019 09:51

ik weet niet of dit de correcte werkwijze is, maar zo heb ik het al een keer meegemaakt; werkuren en alle kosten voor de gemeenschappelijke unit beneden werden gemeenschappelijk gedragen. Nieuwe parlefoons in elke privatieve woning werden privatief aangerekend. Een eigenaar kon wel niet kiezen om geen nieuwe parlofoon te hangen, de oude waren niet compatibel met het nieuwe centrale toestel beneden

father b

#3 , 05 apr 2019 10:06

Parlofoon binnen uw appartement is privatief. De installatie in de gemeenschappelijke delen zijn voor de gemeenschap. En zoals LennieK zegt Nieuwe parlofoons intern zijn privatief te verrekenen.

Reclame

mava105

#4 , 05 apr 2019 11:12

Zo werd er bij ons in het appartementsgebouw, waarvan ik als mede-eigenaar, samen met de syndicus het technische beheer voer. Aan de voordeur een parlofoon met camera geplaatst. De mede-eigenaars konden dan kiezen tussen een gewone parlofoon, een videofoon in Z/W of een videofoon in kleur. Die binnenposten waren voor eigen rekening, de buitenpost voor de gemeenschap. Aan de bekabeling werd er niets veranderd.

statione
Topic Starter

#5 , 05 apr 2019 11:39

Het gaat hier eigenlijk om een herstelling.Bij mijn buren is alles in orde,enkel bij mij defect.
Ik heb de eigenaar aangetekend aangeschreven N hij schreef mij terug dat hij het gemeld heeft bij de syndicus.
Vervolgens heb ik de syndicus aangeschreven,maar nog geen bericht terug gekregen.
Vandaar mijn vraag,wie betaald?

mava105

#6 , 05 apr 2019 12:20

Hangt ervan af wat het probleem is. Kan ook huurschade zijn, als uw hond of kat bvb de draad heeft doorgebeten. In principe kan hier zeer weinig aan stuk gaan, tenzij verkeerde behandeling door de huurders of ouderdom en sleet

father b

#7 , 05 apr 2019 13:07

Indien de hersteller vaststelt dat de oorzaak zich in de inkomhall bevindt; dan zijn de kosten voor de VME.
Indien hij vaststelt dat het probleem zich bij u bevindt; zie # 6 en te zien welke afspraken u met uw huisbaas hebt. Is het een stoornis, zal dit voor uw rekening zijn. Is de parlofoon door de jaren heen versleten, zou ik zeggen uw huisbaas.
Statione u had natuurlijk niet vermeld in uw topic dat u huurder bent.
Moet toch hersteld of vervangen worden; laat de hersteller de oorzaak op papier zetten.

Terug naar “Huren”