Geachte
Ik zit momenteel met een vrij moeilijke situatie omtrent mijn verhuurder Woonhaven:
Sinds augustus is er in mijn gebouw een waterleiding dat begon te lekken. Op zich geen probleem, dit direct mooi telefonisch en via mail gemeld. Loodgieter was langsgekomen, foto's genomen "voor de verzekering" en een simpele "u hoort nog van ons"
Zoals het duidelijk is, niets meer van gehoord. In de periode van augustus tot november veel gezeik: bellen, mailen, in de urenlang staan etc. Kortom, de verslechteringen werden meegedeeld.
In december nog eens gebeld door ons, en de boven-en onderburen omdat de lekkage al 3 verdiepingen lager zichtbaar was.
Begin januari is de lekkage hersteld, maar binnen ons appartement is er nog niets veranderd, hoewel dit duidelijk gezegd en gezien was door de loodgieter: houten plaffond verschimmeld en doorgezakt na al het gelekt water, deur dat helemaal kraakt, kasten naast de spoelbak dat versleten en doorgezakt zijn, stank waardoor je niet meer normaal kan ruiken in de kamer, muren waar het behang al afvalt, met schimmel erachter etc. Met andere woorden, een heel groot probleem dat uiteraard kon voorkomen kon worden.
Mijn geduld raakt stilletjes aan op, omdat bellen toch nutteloos is, op mails reageren ze ook niet meer, tenzij je dit via je sociale woonassistent doet.
Mijn vraag nu is, welke juridische stappen kan ik nu ondernemen om dit zo snel mogelijk op te lossen? Ik heb iets gelezen over dat je wooninspectie kan laten komen nakijken, maar hoe begin ik eraan?
Het lijkt me ook wel logisch, als ik maar 75% van mijn appartement kan gebruiken, dat ik maar 75% van de huurprijs moet betalen, niet? Anders ook iets gelezen over dat de huurprijs kan compenseren met de reparatie: maw een aantal maanden niet betalen waardoor dat geld gaat naar de herstellingswerken.
Iemand die me kan laten weten hoe ik dit het best aanpak?
Met beleefde groeten