ze heeft het ons mondeling vertelt, dus 01 augustus en opzegtermijn van 3 maanden (tot en met 01 oktober 2022) Ik heb nog whatsapp gesprek met mn partner, hij had mij dat blaadje geappt dat ondertekend was en gezegd dat de makelaar dit had doorgegeven om in te vullen. Nadien heb ik haar gelijk gemaild en gezegd dat alles op 01 augustus in orde zal zijn en het huis leeg zal zijn toen antwoorde zij op 28 juli met ''oke perfect''De makelaar wil dus tot en met 1 oktober een opzegtermijn. Bedoel je niet 31 oktober? (augustus, september, oktober?) Als de makelaar die 3 maanden opzegtermijn wil tot en met 31 oktober, 3 maanden dus, dan wil dat zeggen dat zij/hij weet heeft van de opzeg voor 1 augustus. Heeft de makelaar dat ook laten weten via mail dat ze een opzegtermijn van 3 maanden willen, en wanneer hebben ze dat laten weten?Dat zou 1 augustus moeten zijn, maar makelaar wilt tot en met 1 oktober een opzegtermijn, omdat dit in het huurcontract staat. Echter zoals u weet was dit niet geregistreerd om het moment dat wij hadden aangegeven te willen vertrekken uit de woning. Dus de 3 maanden opzegtermijn is niet geldig.
De makelaar heeft het vandaag geregistreerd en wilt nu volgens de normale regels een officiele opzegbrief etc, en dan een 3 maanden opzegtermijn of opzegvergoeding krijgen. (Inhoudend op de borg). Ze negeert het feit dat we op 28 juli al hebben opgezegd en 2 dagen later al het huis hebben verlaten en sleutels hebben ingeleverd. Hiervan op mail bewijs, echter reageerde de makelaar niet meer tot vandaag.
Als je dan ergens nog ergens iets schriftelijk hebt met een datum, dat blaadje dat ondertekend is, met een datum erop, Of je hebt een mail gekregen van de makelaar voor 4 augustus, dan heb je toch iets in handen.
Of zit ik verkeerd met mijn redenering? (vraag aan mijn forumgenoten)
Ook had ik die middag gebeld naar de makelaar en toen nam een collega van haar op en zij zei dat ik teruggebeld zou worden. Het was heel lastig, want hun kantoor was opeens dicht, ze namen niet meer op, zelfs als ik een aangetekende brief zou sturen, vermoed ik dat ze het niet eens zou accepteren of zou ontlopen.