@CityBird
“ Ja, maar dat zijn al 12 eenheden met een trappenhal. Zelfs daarvoor loont een aparte meter eigenlijk niet, vaste kosten zijn immers veel te hoog hiervoor, alhoewel het wel uiteraard discussies vermijdt. Zou je dat proportioneel extrapoleren naar 3 eenheden dan zit je op 60-70kWh of 16€, friet stoofvlees met mayonaise en cola of misschien een pizza. ”
Je berekening klopt hier ook niet helemaal. Er was sprake van 6 appartementen en 12 bewoners, bij ons zijn er 3 appartementen met 6 bewoners, er is ook wel degelijk een trappenhal met timer en 2 verdiepen met telkens een tussenverdiep (Was inderdaad niet duidelijk in mijn oorspronkelijk bericht). Ook de kelder wordt door alle bewoners bijna dagelijks gebruikt. Dus komen we eerder uit op een 20 euro op jaarbasis voor iedereen samen.
Laat ons bovendien de waarde van 10€ niet ridiculiseren, we kunnen wel eens lachen over een pak friet met mayo of een pizza, maar uiteindelijk kan 10€ voor veel mensen in slechtere situaties wel een verschil maken.
Om de zoveel jaar trekken wij naar de bergen in Marokko en 100 Dirham is daar gelijk aan meerdere dagen gezond eten voor een heel gezin.
Maar als we het in België houden, kan ik ook al zeggen dat alvast een groot deel van de Belgen toch genoeg moeite zou doen voor 10€ in andere situaties. Zelf werk ik in een winkel en mensen zijn niet verlegen en gaan ver om op een aankoop van bvb 100€ toch maar 10% korting te vragen en te kunnen krijgen, als je een prijs hebt afgesproken met een klusser/garagist/… en er komt zonder overleg 10€ bij zullen de meeste mensen het zeker niet laten om daarover te klagen, als je als ober 10€ fooi krijgt maakt dat wel je dag, de reden waarom velen naarstig punten sparen in de supermarkt om toch maar die 10€ korting te krijgen, etc.
Uiteindelijk is alles perceptie.
Voor de ene belangrijk, voor de ander onbenullig.
In dit geval willen wij gewoon een eerlijke verdeelsleutel en moet de huisbaas daar zeker geen onnodige grote of dure kosten voor maken, zolang die erkenning er maar is en er een oplossing voor komt.
De reeds gegeven tips zijn echter al iets om mee aan de slag te gaan en waardevol!