Beste,
17 Maart 2021 heb ik een waarborg gestort op de rekening van mijn eigenaar. 18-03-2024 heeft hij zonder mijn medeweten, in zijn bank 100km verderop, de waarborg gestort op een spaarrekening van de Fintro bank in Merlebeke, ik woon in Oostende.
Ik kreeg de mail dat ik dat moet ondertekenen, echter daar staat in, dat IK in contanten die waarborg op die rekening heb gestort ter plekke op 18 maart jl. Ik ben daar nooit geweest, ik ken die bank niet. Het is gestort bij de Fintro bank, echter heb ik daar helemaal geen rekeningen lopen. Wel bij de Fortis. Het blijkt dat Fintro een onderdeel is van Fortis en ze zo aan mijn gegevens konden komen om zomaar een rekening te openen.
Mijn punt is: als ik dit teken, lijkt het erop alsof ik pas 3 jaar, na ingang huur, een waarborg heb gestort. Nogmaals ik ben daar helemaal niet geweest. Ik heb dat gemeld aan de bank en die zegt:" dat zijn standaard formulieren van vroeger en dat is gewoon zo. "Ik antwoordde dat vroeger voorbij was, ik daar nooit ben geweest en dat deze formlieren aangpast kunnen worden met de werkelijke feiten. Dat weigeren ze. Wat moet ik hiermee doen? Ik heb het gevoel dat als ik teken, ik de verhuurder vrijwaar en ik de schuld krijg dat de borg pas 3 jaar later op een rekening is gestort. Bovenstaande is aanleiding van een gerechterlijke procedure alwaar ik de eigenaar voor de vrederechter heb gedagvaard ivm mankementen en derving huurgenot zowel materieel als immaterieel. Wat is wijsheid? Moet ik bovenstaande tekenen of niet?
Met vriendelijke groet,
Anneniek