Maar dit is geen discussieforum. Als u er niet mee omkan dat iemand niet akkoord is met uw mening, dan moet je je niet op een forum begeven.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Men verwijst naar concrete wetgeving.
Maar dit is geen discussieforum. Als u er niet mee omkan dat iemand niet akkoord is met uw mening, dan moet je je niet op een forum begeven.
Waar? Nogmaals, mijn concrete vraag aan advo-immo was:fout: zie hieronder
Tot nu toe nog geen bevestiging of ontkenning gekregen van het stukje in bold...Steal dat TS en vriendin samen huren. TS laat zich daar domiciliëren, en de vriendin niet. TS betaalt de volledige huur (en zal dit waarschijnlijk ook kunnen bewijzen).
Wat indien er ruzie komt? Aangezien de vriendin er niet gedomicilieerd is en de TS wel, kan volgens mij de TS perfect de toegan tot de woning verbieden voor de vriendin, aangezien deze laatste er niet gedomicilieerd is, en hij wel.
Juridischforum.be?Maar dit is geen discussieforum.
Men heeft verwijst naar wetgeving die de vraag beantwoorde of een student die tijdens de week op kot verblijft, zich MAG domiciliëren op het adres van dat kot. De discussie ging echter over een student die NOOIT meer bij de ouders verblijft of overnacht, maar op een ander adres woont, zich daar MOET domiciliëren. Er is nooit wetgeving aangedragen die zegt dat dit NIET zou moeten. (In tegendeel, als je artikel 1 van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters leest). Maar bon, die discussie is intussen niet meer relevant, aangezien de vriendin van de TS blijkbaar wel nog in de weekends en dergelijke naar huis gaat...Men verwijst naar concrete wetgeving.
je hebt het recht ze te betwijfelen, er zitten hier genoeg mensen die mij goed kennen en me zouden kunnen tegenspreken mocht dit niet waar zijn.Allemaal beweringen die niet te verifiëren vallen, aangezien u zo hamert om uw anonimiteit. Ik betwijfel ze dan ook zeer sterk, als ik hier zo uw stellingen lees.
geen zin helpt een discussie niet echt verder. Laat me gerust weten waarom het ofwel tijdelijk aanwezig of permanent afwezig zou moeten zij n als tegengestelde van "tijdelijk afwezig"Sorry als het principe van tegengestelden uw petje te boven gaan. Ik heb geen zin om het u uit te leggen![]()
een negatie, Gebruiker21... geen tegenstelling. Wel & niet zijn tegenstellingen, "inrijden" en "niet inrijden" (zoals het in de wet zou staan), is een negatie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Tegengestelde_(taalkunde) .De wet werkt zeker WEL met tegengeselden. Als je een straat NIET mag inrijden, en je doet dat WEL (zie je de tegenstelling?) dan zal je beboet worden.3) de wetgeving werkt niet met tegenovergesteldes. De wet werkt met definities. Als de wet definieert wat tijdelijk afwezig is, dan moet je er daar aan houden.
Code: Selecteer alles
Art. 18.Worden beschouwd als tijdelijk afwezig...
Worden niet beschouwd als tijdelijk afwezig...
De gebruiksvoorwaarden gebruiken het woord discussie niet. Enkel in de korte beschrijving van het forum hebben we gerefereerd naar discussieforum, omdat de volledige uitleg iets te lang zou zijn. Voor de rest is het op dit forum de bedoeling om vragen te antwoorden. In dat opzicht verschillen we dus van bedoeling duidelijk van een normaal discussie-forum. Discussies op zich kunnen terecht in het deelforum "discussie" met als onderdelen "actuele thema's-weetjes-praat café". Niet omdat wij dit als een essentieel onderdeel van het forum beschouwen, maar omdat het soms wel nuttige randinformatie kan opleveren.Juridischforum.be?Maar dit is geen discussieforum.
u bent niet verplicht om te antwoorden.JPV, je begrijpt dat ik minder en minder zin heb om op uw onzin te antwoorden?
Dit is hier al herhaaldelijk uitgelegd: art. 18 van de wet die hier geciteerd werd. Het verschil tussen een student en een niet-student werd hier geciteerd én van commentaar uitgelegd. Bevestigd als correcte interpretatie door advo-immo, ferirma en anderen. Dat jij dit antwoord als gelul beschouwd is voor jou rekening, maar zegt meer over de manier waarop jij discussieert. Gelieve dan ook met deze manier van discussieren te stoppen en over te schakelen naar een beleefdere vorm van discussie. Idem voor asperger in deze discussie.Met al dit gelul is er trouwens nog altijd geen antwoord gekomen op mijn vraag in welke wet er gezegd wordt dat een student, die verhuist en niet meer thuis verblijft, maar op een ander adres (dag in dag uit, ook na haar studies), niet verplicht zou zijn haar domicilie te veranderen.
Neen, JPV, dit artikel is niet van toepassing. Het stelt immers:Dit is hier al herhaaldelijk uitgelegd: art. 18 van de wet die hier geciteerd werd.
Als de student in kwestie permanent (sorry voor het woord) elders zou gaan wonen, meer bepaald bij haar vriend, en dus niet meer terugkeert naar het ouderlijk huis, dan behoort zij niet meer tot dat gezin. Egens in de wet staat immers ook "Twee personen die als koppel samenleven vormen een feitelijk gezin." (art. 34, § 1 van het KB van 11.7.2002).4° personen die omwille van studieredenen buiten de verblijfplaats verblijven van het gezin waartoe zij behoren;
nergens zegt men dat iets toelaat om domiciliefraude te plegen. Gezien iets toegelaten is, is het net geen fraude. Meer zelfs, het is een verplichting.Neen, JPV, dit artikel is niet van toepassing. Het stelt immers:Dit is hier al herhaaldelijk uitgelegd: art. 18 van de wet die hier geciteerd werd.Als de student in kwestie permanent (sorry voor het woord) elders zou gaan wonen, meer bepaald bij haar vriend, en dus niet meer terugkeert naar het ouderlijk huis, dan behoort zij niet meer tot dat gezin. Egens in de wet staat immers ook "Twee personen die als koppel samenleven vormen een feitelijk gezin." (art. 34, § 1 van het KB van 11.7.2002).4° personen die omwille van studieredenen buiten de verblijfplaats verblijven van het gezin waartoe zij behoren;
Jij hebt dan als extraatje toegevoegd "ze is financiëel afhankelijk van haar ouders", maar de wettekst die dit als voldoende argument beschouwt om domiciliefraude te plegen, heb ik nog niet te horen gekregen.
De minister herinnert eraan dat inzake studenten het eerste criterium de economische en sociale onafhankelijkheid is. het volstaat niet alleen te wonen, bijvoorbeeld op een studentenkamer. men moet ook economisch en sociaal op eigen benen staan, zoniet blijft men deel uitmaken van een gezin en is men hoogstens tijdelijk afwezig.
Een lid wijst erop dat de familiale band in sommige gevallen zeer sterk is, maar in andere zeer zwak en eerder occasioneel. Welke normen zal men ter zake hanteren?
De minister antwoordt dat het inkomenscriterium een grote rol speelt.
Inderdaad, en de feiten zoals de TS ze initiëel deed uitschijnen waren de volgende:Het is een feitenkwestie.
Agreed. Moraal van het verhaal was inderdaad:Alle elementen zijn besproken en de wettelijke regels uitgelegd dus best einde discussie.
Of vraagsteller moet nog een vraag hebben of iets niet begrijpen.