Verder heb ik hem een schimmel gemeld op mijn slaapkamer. Daar gaat hij pas na 23 augustus een afspraak voor regelen en dan zal ik na die datum pas horen wanneer er iemand naar komt kijken. Zou ik dan niet beter zelf iemand laten komen ? Tenslotte is zoiets schadelijk voor de gezondheid van mij en mijn kind.
Mijn ex-echtgenoot is verleden jaar overleden aan de gevolgen van een long-infectie veroorzaakt door langdurige blootstelling aan schimmels in zijn appartement.
Deze zaak werd voordien reeds gemeld aan de Vlaamse woningdinges, maar de schimmelende muur werd toen door de eigenaar enkel verstopt achter een mooie houten wand in de living. De schimmel was echter zo ver gevorderd dat documenten IN plastic zakjes die IN de slaapkamer IN de nachtkastjes lagen ook al beschimmeld waren.
Mijn dochters (zijn kinderen) hebben die schimmeltoestand na zijn dood ook weer gemeld aan de Vlaamse woningdinges, die blijkbaar wèl een briefje hebben gestuurd naar de eigenaar, die nadien een beetje werken (weeral) heeft uitgevoerd. Verder weet ik niks van het appartement. Ik stond er wel op dat mijn kinderen dit meldden, vermits er eventueel nieuwe mensen (mèt baby?) konden komen huren. Er werd dus geen terugmelding gedaan dus we weten niet wat er hersteld werd en of de toestand nadien nog gecontroleerd werd.
Schimmel in een woning kan effektief tot de dood leiden. Ik wist dit voordien ook niet. Ik meld dit enkel ter waarschuwing.