opzegging van de huurcontract door de verhuurder

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anndekroon
Topic Starter

#17 , 07 dec 2011 00:10

die 1/3 is van de huur die ik terug moest vorderen.we betalen hier 450 euro huur en de inspecteur heeft gezegt dat we aan de vredegerecht 1/3 terug moeten vorderen van teveel betaalde huur.de woninghuur is te hoog dus,moeten we 1/3 van teveel betaalde huur terug vragen van al die maanden die we hier wonen dat is dus anderhalf jaar teveel betaalde huur.dat is ons gezegt.

Oude Belg

#18 , 07 dec 2011 08:39

Van waar haalt u de 1/3de?
Waarschijnlijk wordt de huur volledig terugbetaald wegens onwettig (verhuren van onbewoonbaar pand), en kent de vrederechter een bezettingsvergoeding ten belope van 2/3 van de "oude" huursom toe aan de eigenaar. Blijft 1/3 terug te vorderen. Schijnt meer voor te komen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Vandebos

#19 , 07 dec 2011 09:12

Is al beter dan vroeger waar een volledige omslag werd gemaakt.

anndekroon
Topic Starter

#20 , 07 dec 2011 10:14

Nou we zijn al blij dat we 1/3 deel terug kunnen gaan vorderen.Of de eigenares dat gaat doen is nog wel de vraag.In elk geval weten we dat deze woning nooit had verhuurd mogen worden in deze staat.De verhuurdster zal hier van in kennis worden gesteld dat het pand onbewoonbaar wordt verklaard en dus eigenlijk strafbaar feit gepleegt heeft om dit te verhuren.Wij hebben nu 2 maanden de tijd ten laatste 3 om een huis te gaan zoeken.Waren we wel mee bezig en is afwachten wanneer we die zullen hebben ,mohten we nu niks vinden dan kan de burgemeester nog iets regelen maar eigenlijk moeten we zelf proberen.Dus we hebben een pand op oog maar of we krijgen ligt geheel niet in onze handen ,dus,..
De brief naar het vredegerecht gaat vandaag de deur uit en dan maar afwachten wanneer we een uitnodiging krijgen om daar ons verhaal toe te gaan lichten en of de eigenares zal op dagen.

En dan hoop ik echt dat we hier met opgelucht hart weg kunnen en dit kunnen afsuiten.

anndekroon
Topic Starter

#21 , 25 dec 2011 17:31

de 2 de inspecteur komt op 9 januari 2012 maar ik vernam van de burgemeester als er vaststaat dat het ongeschikt dan wel onbewoonbaar wordt verklaard en je vind geen huis dat de gemeeente daar je ook niet mee helpt want je moet dan onmiddelijk het pand hebben verlaten.Ze hanteren hier als je geen 3 jaar hier woont kom je nergnes voor in aanmerking en moet je maar ergens anders gaan proberen.Nochtans voldoen we aan de vereisten van sociale woonwet maar burgemeester heeft mij al via mail laten weten dat we dan maar ergens naar een andere stad moeten uitkijken en er geen hiulp komt van deze gemeente.Ik had bijna een woning maar is een ander gegaan omdat we te weinig inkomsten hadden werd er gezegt en een kiind hebben .Ondertussen kan ik wel woningne vinden maar worden we niet geaccepteerd en ja dan heb ik dus een probleem.zelf ben ik slecht ter been,mijn man werkt hier 2 jaar dus regiogebonden en me zoon gaat hier naar school.de gemeente maakt van je kan overal werk vinden ,en dus niet gebonden en dan moeten we eruit.hoe pak ik dit probleem aan.

anndekroon
Topic Starter

#22 , 25 dec 2011 17:34

kan ik die 2 de inspectie stop zetten dan als ik toch op straat moet wonen omdat als we nergens geen vinden dan ook naar een andere stad moeten uitwijken komt dat nadelig uit voor mijn man ,geen auto en doet ploegendienst,en me zoon die hier naar school gaat.de burgemeester zegt we zijn niet regiogebonden en maar ergens andrs lukt bijna nooit.kan dat wel en waar moet ik mij aanmelden voor een woning of probleem als deze aard.en kan ik deze inspecteur nog stopzetten

Vandebos

#23 , 25 dec 2011 18:06

Aangezien u reeds enige tijd in de regio woont, uw echtgenoot er werkt en uw zoon er school loopt heeft u voldoende elementen in handen om de beslissing van de burgemeester te betwisten lijkt het me.

anndekroon
Topic Starter

#24 , 31 dec 2011 17:35

Hoe kan ik achter komen dat deze woning al eerder ongeschikt is verklaard geweest.Waarom ik dit vraag.Mw.de verhuurdster is van de week geweest knallende ruzie gehad natuurlijk en wist bepaalde punten die ik nog eens wist die nog moesten gedaan worden,waaronder de plafond in de keuken,ze zei dat het ook zal wel weer ongeschikt worden verklaard.Ook over de elektriciteit en de schoorsteen en zelfs vloeren boven wist ze uitvoerig te vertellen over.Ze moesten dit al eerder in orde maken maar geen geld was antwoord,ook over de plafond van douche en waterleiding en muur douche was mw.wel bekent.Ze gaat volgende week zegt ze de elektriciteit bellen om te laten maken,maar vind dat wel laat ,heel jaar heeft ze dit gelaten ,nalatig van hun.Maar hoe kom ik achter van dat het hier al ongeschikt is vrklaard.Vandaar dat ze dit wilt verkopen dus.Ook wist ze mij te vertellen dat ze niet verplicht is om naar het vredegerecht te gaan ,ook al zou ze 10 keer opgeroepen worden.tja,..zet mij wel aan het denken.

mava105
Juridisch actief: Nee

#25 , 31 dec 2011 19:34

Informeer eens bij de bouwdienst van uw gemeente.

anndekroon
Topic Starter

#26 , 06 jan 2012 10:34

Er is niks bekent dus.In elk geval we hebben een huis kan er per direct in zelfs.Ga zaterdag al huurcontract tekenen en volgende week verhuizen.Madame de verhuurster is gewoon een verbod stuk hout en nog van hare stjamstjam maken vanochtend.Ergste is ze stuurde sms dat ik verplicht ben nog de keurder van de elektricien nu in te laten ,had gesmst dat ik dat niet doe want ik ben er gewoon niet die dag en buiten dat ik zit in me andere huis .Antwoord was ik ben de verhuurdster en huurders dienen mij te luisteren blabla.Dan jammer voor haar ,staat ze met de elektricien dan maar aan de deur.Ze heeft anderhalf jaar de tijd gehad en niks aan de huis gedaan,ik zit nog steeds met lekkages in de douche had ze wel gezien vorige week maar niks aan gedaan,dan heb ik zoiets van ze kan haar zegje maar doen op gerecht a.s.woensdag.Ik heb ook rechten en ik moet zeggen als ik definitief hier weg ben dat ik met plezier weg ga want ik heb nog nooit zo een vies stuk verrot hout meegemaakt.

Voor de woning te verhuiren en zwart geld te innen kan ze nog een probleem verwachten hierachtrer.
En de boetes zijn hoog tegenwoordig dus.

mvg

Vandebos

#27 , 06 jan 2012 11:10

U verwittigt de verhuurster per sms dat u zich op een dergelijke termijn onmogelijk kan vrij maken, dat in tegenstelling tot haar mening dergelijke afspraken altijd in samenspraak worden gemaakt. Dat u onmogelijk op die datum aanwezig kan zijn en u haar vriendelijk verzoekt u een nieuwe datum voor te stellen die wat verder in de toekomst ligt.

's avonds ofwel hetzelfde antwoord aangetekend verzenden of in haar bus posten.

anndekroon
Topic Starter

#28 , 06 jan 2012 13:30

Hallo bedankt voor de informatie ,Ik heb haar gesmst en een terug gehad dat ze maandag de sleutels wilt want dan komt ook de elektricien. smste ook dat vredegerecht nu niet meer nodig was gezien we er uit gaan. en ik de inspecteur van de Vlaamse Overheid uit Antwerpen dan ook maandag niet moest inlaten Maar helaas ben ik daar dus niet op ingegaan.Brief heb ik net n de bus gegooid en heb hier ook een copie van.k ben woensdag samen met mijn man op het vredegerecht voor ontbinding van het huurcontract per 15 de dus,..en de andere formaliteiten.Bij deze hoop ik echt dat ze verder gaat op houden met treiteren want ik wil hier gewoon na al die maanden weg gaan en opnieuw in een schoon huis kunnen beginnen.Bedankt in elk geval voor alle goede informatie die ik van jullie heb gekregen en ook dat ik hier mijn verhaal mocht komen doen.

anndekroon
Topic Starter

#29 , 09 jan 2012 13:36

Wou zeggen dat de woning is ongeschikt verklaard en helaas niet kon vermijden dat de verhuurster er ook bij was.Wel heeft ze flink op haar kop gehad dus,maar ik ook bedreigt ben waarvoor mij geadviseerd is om naar politei te gaan.Ik mag nog 2 a 3 weken wonen hier en dan heeft zij een hoorzitting bij de burgemeester dus.
Overmorgen komt ze ook begreep ik naar de vrederechter om haar zegje toe doen en ze wiegert elke acceptatiie dat ze fout zit.De inspectie vroeg wel wanneer ze gaat beginnen aan het opknappen was antwoord als ze weg zijn,toen zei die nou weer een smoes dus,..en zei ook al dat ze 7 jaar de tijd had gehad was antwoord de huurders moesten het maar doen,hij wel boos was.

maar goed,..ik ben al blij,...ze heeft wle een waarschuwing gehad,mij niet meer lastig vallen.

mvg

anndekroon
Topic Starter

#30 , 09 jan 2012 17:07

Enige minuiten geleden contact gehad met de burgemeester dat de woning met deze mankementen ook onbewoonbaar zal verklaard worden dus.Ik ben grandioos blij en nu nog gerecht dus.Ik ben goed geinformeerd en ik heb getuigenissen dus.

mvg

Terug naar “Huren”