#23 , 06 apr 2018 12:20
Hieronder een verwijzing naar de tekst van ELFRI over wat er moet instaan.
Kan TS dat allemaal op foto weergeven?
De staat wordt beschreven door opgave van:
- beschilderde ruimtes: de effenheid, het barstvrij zijn, de kleur, ouderdom van de verfwerken, de al dan niet verkleuring ervan en de al dan niet aanwezigheid van krassen of bevuiling;
- niet beschilderde deuren: de houtsoort, de ouderdom, het al dan niet krasvrij zijn, al dan niet aanwezigheid van schade;
- het eventueel aanwezige behang: aard van het behang (kwaliteit), het motief, ouderdom, kwaliteit van de werken (vast gekleefd of plaatselijk loshangend), aanwezigheid van scheuren of vlekken;
- muren en muurbekleding: vlakheid van de muren, materiaal van de bezetting, uitzicht naar kleur, krasvrij zijn en aanwezigheid van putten en schreven;
- vloeren en vloerbedekking: aard materiaal, uitzicht van kleur, aanwezigheid van putten, krassen en vlekken, ouderdom;
- ramen: aard van het materiaal, ouderdom, kwaliteit, aanwezigheid van schade (putten, krassen, vlekken);
- ruiten: dubbel of enkel glas, kwaliteit, ouderdom, krasvrij en dampvrij zijn;
- vensterbanken: aard materiaal, kwaliteit, uitzicht;
- hengsels en sluitingen van ramen en vensters: aard materiaal, soepelheid van de sluitingen, speling;
- gordijnen en draperies: aard materiaal, kleur, ouderdom, tijdstip waarop laatst gereinigd, verkleuringen, scheuren, naadjes, vlekken;
- elektriciteit: aantal en plaats van de aanwezige stopcontacten, lichten en schakelaars, soort materiaal, ouderdom, merk; 2006 237 - schoorsteen: aard, werking ervan na test;
- verwarmingstoestellen: soort, uitzicht (kleur, krassen, deuken, aanwezigheid van knoppen), werking na test;
- aanwezige toestellen keuken: merk, ouderdom, werking na test, uitzicht;
- badkamer: meubilair en toestellen, werking van kraantjes en aanwezigheid van kalkaanslag, ouderdom, werking wc en toestellen;
- trap: aard materiaal, uitzicht (kleur, krassen, putten).
Deze opgave is niet exhaustief en kan worden aangevuld door fotografisch materiaal.
Heb tijdens mijn beroepsloopbaan wel een paar 1000 PB door mijn handen zien gaan. De meeste enkel maar even nagekeken, maar enkele honderden ook verdedigd tov een rechter en een gerechtsdeskundige. Ik weet dus het belang van een goed opgestelde PB