Ik ga er wel van uit dat de topic starter oprecht is, als hij zegt dat zijn vriendin op regelmatige basis nog steeds naar huis gaat en daar ook slaapt. Als de vriendin van de TS nog een volledig ingerichte slaapkamer thuis heeft, en ook een groot deel van haar kleren ligt daar nog, denk ik niet dat ze schrik moet hebben om beschuldigd te worden van domiciliefraude. Dan is dit, zoals dikwijls gebeurd, gewoon een koppel dat samen op kot zit (zij het dan dat haar vriend een PhD doet).Bruikleen of commodaatscontract is nog gevaarlijke om gesnapt te worden op domicilie fraude.
Neen, inderdaad, absolute zekerheid heb je nooit, maar bij "klassieke" gehuwden of samenwonenden, die beiden op eenzelfde adres gedomicilieerd zijn, kan de één de ander niet zomaar op straat zetten. Dit is nu bij de TS wel het geval. Zijn vriendin zou in feit veel beter af zijn als ze zelf een kot huurt. In dat geval is ze zeker dat ze het gehele schooljaar op dat kot kan verblijven, want ze heeft immers een huurcontract in handen. Wat zekerheid betreft is dit dag en nacht verschil met wanneer ze gewoon bij haar vriend zou intrekken. Stel dat de relatie halverwegen het schooljaar stuk loopt, dan kan de topic starter haar van de ene dag op de andere op straat zetten. En een kot zoeken halverwege het schooljaar, is niet zo evident.Tom ik denk dat er nooit een echte zekerheid kan gevonden worden, dit kan zelfs niet bij gehuwden. Alles zal goed gaan zolang de relatie goed gaat, om even welke constructie je opzet. Een zekerheid gaat ook gepaard met gebondenheid.
Een huwelijk, zoals door Ferirma voorgesteld, is nu nog niet aan de orde. In de vluchtte trouwen om zo er makkelijker van af te komen zegt ons weinig, dit doen we liever meer geplant en naar onze zin.Volledig akkoord. Topic Starter heeft duidelijk naar advies gevraagd om zijn vriendin wat meer zekerheid te geven. Hier nu gewoon een slotje op zetten, omdat er niet meteen een pasklaar antwoord kan gegeven worden, is wel wat kort door de bocht. Misschien komt er toch nog iemand met een idee hoe één en ander kan geregeld worden. Misschien kan de TS ook even verder uitwijden over hoe hij die "zekerheid" juist ziet? Wenst hij voor zijn vriendin een zekerheid dat ze onderdak heeft in zijn appartement gedurende haar studies? Of hoe ziet hij dit?Waarom altijd die slotjes, misschien kan TS ons zijn besluit en verdere afwikkeling van zijn besluit laten weten.
Dat is de nagel op de kop slaan.Een bruikleencontract dient niet om een verdoken verhuren weg te moffelen, daarvoor bestaan deze contracten niet.
Ik raad aan TS aan om met de info die ik in deze thread heb vermeld naar de gemeentelijke administratie van de studentenstad alsook naar de juridische dienst van de universiteit te stappen ter controle en voor mogelijks verdere nuttige raadgevingen.Dat is de nagel op de kop slaan.Een bruikleencontract dient niet om een verdoken verhuren weg te moffelen, daarvoor bestaan deze contracten niet.
Ik heb nu gezien dat je dat reeds eerder hebt vermeld.
Zeer terecht!
Niemand heeft uw eerste antwoord ooit in twijfel getrokken (namelijk dat de topic starter fiscaal als alleenstaande zal beschouwd worden).Daar zullen anderen wel over oordelen. Die hebben daar veel meer inzicht in. Het punt is dat mijn eerste antwoord nog steeds correct is.
Interessant om te zien wat er gebeurt als de maskers afvallen, nietwaar?Hier wordt hij enkel de pineut van een mislukt intellectueel orgasme.
Lees het draadje nog eens goed door. TS heeft duidelijk aangegeven dat hij ook meer zekerheid wenst voor zijn vriendin. Sinds wanneer mag een topic starter na zijn eerste post geen bijkomende vragen meer stellen?Al de rest die er is bijgekomen was het gevolg van de mist die je zelf hebt veroorzaakt.
Is niet aan de orde, hier.Het is zoals ferirma impliciet heeft aangegeven:
-huwen geeft meer zekerheid
Ook niet aan de orde, aangezien vriendin thuis zal gedomicilieerd blijven. Dan kan je wettelijk samenwonen.-wettelijk samenwonen minder
Ik woon ook feitelijk samen, en we hebben beiden behoorlijk wat zekerheid dat de één de ander niet zomaar uit huis kan zetten (en uiteraard zijn ook alle andere zaken geregeld moest er één van ons beiden iets overkomen). De tijd dat je bij feitelijk samenwonen uw zaken niet perfect in orde kon maken, is al even geleden, hoor...-feitelijk samenwonen nauwelijks
Tot nu toe bevat het "keuzegamma" niets dat bruikbaar is voor de TS. Ik weet niet of er iets bestaat dat hij zou kunnen gebruiken, maar ik heb tenminste niet de pretentie om te laten uitschijnen dat ik de vragen van de TS allemaal netjes beantwoord heb, terwijl hij eigenlijk geen stap verder is...De keuze is vrij. Er is een ruim keuzegamma met voor- en nadelen.