#22 , 22 jan 2019 18:12
ik behandel mensen zoals ze mij behandelen denk dat dit heel logisch is ik durf er voor uitkomen dat mijn nederlands niet echt prima is heb ik niet gestudeerd wat ook niet erg is maar als die daar dan op blijft hameren komt het wel een beetje mijn strot uit kan heel moeilijk om met mensen die zich beter voelen ik weet het beter zegt hij hij antwoord niet op dat wat ik vroeg hij geeft een duidelijk aan dat zij een gesubsidieerde woning hebben als 2 de woning wat niet is zou hij ook weten als hij zou gelezen hebben maar mijn nederlands zal volgens hem niet goed genoeg zijn. ondanks verzoeken om een huurherziening kan het niet in 2018 maar wel in 2019 is toch raar die man mag die woning niet meer binnen maar word ook op gecontroleerd maar ze willen wel dat hij er voor betaald .ondanks dat de ombudsman en toezichthouder zelf zeggen na schijven aangetekende zending met opzeg kan die man niet meer aansprakelijk gesteld worden voor nog te komen huurachterstanden reparatie werken mag hij ook niet meer mee worden geteld met zijn inkomen omdat hij geen banden meer heeft met Belgie en in spanje volledig belasting plichtig is.ze proberen hem op alle manieren in dat contract te houden
deze verantwoordelijke van deze maatschappij maanden aan een stuk volhouden dat een aangetekend schrijven niet geschreven is dan afkomen tja het is niet volgens de normen
dat deze mensen getrouwd zijn staat hier los van de belgische wet geeft aan dat getrouwde mensen samen moeten leven maar dat er uitzonderingen zijn waaronder medische redenen zijn zij niet het enigste kopel dat voorlopig gescheiden leeft omdat de situatie het niet toe laat en toch dat hun huwelijk niet ontwricht is voor alle instanties is mevrouw alleenstaande omdat haar man in het buitenland woont verhoogde tegemoetkoming mutualiteit verhoogde kinderbijslag als een ouder gezin een ziekte uitkering als alleenstaande enkel die maatschappij wilt hier in niet mee en asperge denkt dat hij er op zit maar dit doet hij dus niet
ik zal de tekst kopiëren van de jurist van de RWO
Geachte mevrouw,
U diende klacht in tegen de Gewestelijke Maatschappij voor Volkshuisvesting in..............
De wetgeving beschouwt in principe de wettelijke partner van een sociaal huurder ook als sociaal huurder. In regel wordt diens inkomen dan ook meegeteld voor de berekening van de huurprijs.
Artikel 98, §2 van de Vlaamse Wooncode (decreet van 15/07/1997) stelt:
§ 2. Een huurder kan te allen tijde de huurovereenkomst opzeggen met een aangetekende brief. De opzegging geldt enkel in zijn hoofde.
Voor de laatste huurder, vermeld in artikel 2, § 1, eerste lid, 34°, a) en b), die de huurovereenkomst opzegt, geldt een opzeggingstermijn van drie maanden, voor de andere huurders die de huurovereenkomst opzeggen, geldt geen opzeggingstermijn. De opzeggingstermijn begint te lopen op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de opzegging werd gegeven.
Dit betekent dat uw man voor zichzelf de huurovereenkomst kan opzeggen, maar dan wel uitsluitend via aangetekende brief. De opzeg geldt dan enkel voor zichzelf en gaat onmiddellijk in.
Volgens de informatie die de SHM ons heeft bezorgd, heeft uw man geen opzeg gegeven per aangetekende brief. Bijgevolg wordt hij nog steeds als huurder beschouwd en wordt zijn inkomen nog steeds meegeteld. U vroeg om met uw huidig inkomen rekening te houden voor de berekening van de huurprijs. In dat geval moet ook het huidig inkomen van uw man worden bezorgd. Dit zou nog niet gebeurd zijn. Daardoor wordt nog steeds met het inkomen van het referentiejaar (2015) gewerkt.
Indien uw man alsnog de opzeg geeft via een aangetekend schrijven, dient de huurprijs vanaf de daarop volgende maand te worden aangepast. Daarbij wordt dan geen rekening meer gehouden met het inkomen van uw man. Dit betekent echter ook dat uw man niet meer in de woning kan verblijven of er zijn domicilie plaatsen. Indien dit toch zou gebeuren, dan is dit een ernstige inbreuk op de huurdersverplichtingen wat tot opzeg van de huurovereenkomst kan leiden. Ook eventueel te weinig betaalde huurgelden kunnen dan alsnog opgeëist worden.
Indien u na de opzeg van uw man ook een huurprijsherziening wenst, dan dient u het huidig inkomen van de laatste drie maanden te bezorgen aan de verhuurder.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Daar wringt het schoentje de opzeg brief is toen verstuurd maar blijkbaar nooit ontvangen terwijl de post zwart op wit kon aantonen de datum en het uur dat er op hun kantoor voor de brief getekend was. tot begin van het jaar hielden zij vol geen brief stuurt een nieuwe brief maar dan zou de datum van de nieuwe brief gelden en niet van de oude nu zeggen ze nu deze vrouw naar de vrede rechter is gegaan voor een verzoening nu blijkt opeens dat ze de brief wel gekregen hebben maar dat hij niet volgens de norm is geschreven dus ze accepteren hem niet en blijft meneer gewoon zogezegd huurder dus dus willen ze de huur niet op het inkomen van deze vrouw bereken omdat meneer nog staat ingeschreven volgens hun
Ondertussen mag deze man de woning van die verantwoordelijke niet meer betreden mits mevrouw alle stukken dat deze man verhuist is naar spanje doorgestuurd heeft nadat hij eerst een gewone brief had gestuurd met opzeg was deze ook niet ontvangen toen heeft hij na contact te hebben gehad met de huurdersbond een aangetekend geschreven en die is ook nooit ontvangen tot voor kort en toen verklaarde ze deze als ongeldig want als meneer niet meer ingeschreven staat moeten ze de huur herberekenen
dus het heeft niks met een 2de woning gesubsidieerd te krijgen zoals asperge zegt
Mevrouw
Alvorens er iets aan de huurprijs kan gewijzigd worden zal u ons eerst nog een aantal stukken moeten bezorgen. Zolang alles niet administratief geregeld is blijft de huurprijs uiteraard ongewijzigd.
1. U is recent gehuwd op 24.03.2018. Een eerste stap om verder te kunnen met het dossier is de ontwrichting van het huwelijk. U zal eerst moeten aantonen dat het huwelijk onherstelbaar ontwricht is. Dit kan bvb gebeuren via een bewijsstuk van een advocaat die de scheiding zal regelen, of via een bewijsstuk van de rechtbank (inleiding / verzoek tot scheiding,…) of andere bewijsstukken.
2. De heer moet ook de huuropzeg geven voor zichzelf om geschrapt te kunnen worden uit de huurovereenkomst. Na zijn opzeg is hij dan ook niet meer verantwoordelijk voor verdere eventuele huurachterstallen, huurschade, e.d. …
3. Wij vragen ook een geschreven verklaring, zowel van uzelf als van de heer .... waarbij jullie met een’ verklaring op eer’ bevestigen dat jullie niet meer kunnen / zullen samenwonen in de woning in de
Is de heer.... momenteel al vertrokken uit de woning? Heeft hij al zijn bezittingen al meegenomen naar het buitenland?
U zal begrijpen dat onze maatschappij er zeker zal op toezien dat de heer ...... de sociale huurwoning niet meer betreed ook niet voor zeer korte periodes. Dit zal gebeuren door geregelde controles van de , huisbezoek en buurtonderzoek. Als de heer .... volledig vertrokken is kan u ons hiervan op de hoogte brengen en zal er eerst een huisbezoek gepland worden.
met vriendelijke groeten,
en speciaal voor asperge mateke ben ik maar een simpele knul als jij dat al schutting taal noemt ben je niet veel gewoon een goede les van een bevriend ITer het gezicht achter de letters zullen ze nooit niet kennen daar ben je wie je wilt zijn en wie weet wil ik wel als cru en bot worden bekeken maar ik blijf er bij waar ik werk zou je met die mentaliteit geen kans maken en bouwvakkers zijn harde kerels recht toe recht aan draaien niet rond de pot jij mag iemand beetje te koop willen zetten die niet geschoold is accepteer dan dat je van zelfde pak kan terug krijgen want vaak kijken die gestudeerde pikkies heel erg neer op minder geschoolde maar owe als ze een lekje hebben of er moet een lampje op worden gehangen dan zijn we opeens hun beste vriend een tijdje geleden meegemaakt hier kerel die me normaal negeert mijn soort is te min voor hem stond opeens op een zaterdag ochtend voor mene neus leidinkje gesprongen of ik hem uit de brand wou helpen deheilige kon nog zelf niet eens een leidinkje leggenen opeens was ik als dommerik goed genoeg spijtig voor hem ging dit niet pakken had eer een leuke cent aan over kunnen hebben gehouden maar dan is het genieten van zijn ellende me toch wat meer waard