Huren en verhuren is een spel dat door beide partijen correct gespeeld moet worden.
Wat ik persoonlijk in de situatie van uw zus zou doen is de huisbaas er vriendelijk op wijzen dat die sms geen geldige en wettige opzeg is en dat u daarom niet anders kan dan er geen rekening mee te houden.
En dat.....
Indien huisbaas alsnog een correcte en wettelijke opzeg zou geven bedraagt die 6 maanden en kan die pas ingaan per 1 mei om af te lopen op 31 oktober. Zus heeft dus nog voldoende tijd en mag dan altijd een tegenopzeg geven van 1 maand als ze vroeger iets vindt. Huisbaas moet dan wel de naam + verwantschap van het familielid in de aangetekende opzeg vermelden.
.
Stand up for your rights! En zo weet de huisbaas tenminste heel duidelijk dat het appartement
niet leeg zal staan op 1 mei, scheelt ook weer een pak stress voor jullie. Kort op de bal spelen geeft vaak minder stress dan de zaken op zijn beloop laten en mensen worden al te vaak behandeld zoals ze zich willen laten behandelen.
Als jullie dat niet willen doen of vinden dat dat nog teveel stress zou geven dan vraag ik me eigenlijk af waarom je hier juridische raad komt vragen. Jullie zijn toch volwassen mensen en geen kinderen?
Intussen het slot veranderen (het oude slot kan je bij je uiteindelijke vertrek wanneer dan ooit terug plaatsen) zoals Mava aanraadde vind ik ook een heel goed idee.