huurcontract

Cruzer
Topic Starter

huurcontract

#1 , 22 jun 2008 22:24

Hallo !

Gisteren hoor ik van mijn kameraad een raar verhaal .

Mijn kameraad zijn vader is al geruime tijd overleden , 20 jaar .

Zijn moeder is enkele jaren na het overlijden van zijn vader hertrouwd met een jongere man

Moeder bezit eigendommen die ze verhuurd .

Maar de man waar mijn kameraad zijn moeder mee is hertrouwd int de huurinkomsten handje contantje .

De huurcontracten zijn gewoon geschreven met de hand door hemzelf .

Daar mijn kameraad al een tijdje de indruk heeft dat de man profiteert van de inkomsten van zijn moeder , stelt hij zich toch vragen .

1 / Waarom moet die man handje contantje betaald worden , misschien zodat hij geld kan verdoezelen of oversluizen naar zijn rekening .?

2/ Kan dit zomaar en is het niet wettelijk vastgelegd dat de huur op een rekening moet gestort worden ?

3/ Is het niet zo dat er een officieel huurcontract moet opgemaakt worden door een advocaat ?

Mijn kameraad heeft de indruk dat de man de huurinkomsten van de eigendommen van zijn moeder op zijn bil slaat .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 23 jun 2008 00:48

Je zou al eens kunnen informeren bij de huurders. De huur moet niet op een rekening gestort worden als de huurder het liever contant betaald. Een huurcontract mag ook mondeling zijn, en last but not least een huurcontract moet zeker niet door een advocaat opgesteld worden.

Alle initiatieven om een en ander te controleren zullen van de moeder van je kameraad moeten uitgaan. Het is niet uitgesloten dat die man een en ander achteroverdrukt.

Reclame

Terug naar “Huren”