In het contract dat we toen hebben getekend staat het volgende:
Het viel mij op dat er in het Vlaams Woninghuurdecreet onder Artikel 21 i.v.m. korte duur iets anders staat:Indien de huurder de overeenkomst verbreekt voor de termijn van drie jaar is hij een wederverhuringsvergoeding verschuldigd, gelijk aan het bedrag van drie maanden huur.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 7))#Art.21Als de huurder de huurovereenkomst vervroegd beëindigt, heeft de verhuurder recht op een vergoeding die gelijk is aan anderhalve maand, één maand of een halve maand huur naargelang de huurovereenkomst een einde neemt gedurende het eerste, het tweede of het derde jaar, rekening houdend met de aanvangsdatum van de eerste huurovereenkomst.
Aangezien we ons overeenkomst in het tweede jaar wensen te verbreken, betekent dit dan dat we één maand huur als vergoeding moeten betalen?
Of zijn wij verplicht om drie maanden huur te betalen aangezien het zo in het contract staat en we dat hebben getekend?
De Woninghuurdecreet trad in werking op 1 januari 2019 en ik ga er van uit dat de verhuurder bij het kopiëren van een modelcontract in februari 2019 iets heeft genomen dat hier geen rekening mee hield. Maarja, ik ben geen jurist. Enkel een geïnteresserde.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)