Dag iedereen,
Ik huurde sinds Oktober 2022 een appartement. Ikzelf was net 20 geworden. Het appartement was nog maar enkele jaren gerenoveerd. 1 jaar later exact begonnen er zich zwammen te vormen aan mijn wasplaats aan het raam bovenaan. Ik heb dit per direct laten weten aan mijn huisbaas. Ook stond mijn kelder onder water. Hij is komen kijken en volgens hem inslaand vocht vanuit de buitenmuur die stokoud is. Door het vochtige weer die we toen gehad hebben konden ze de muur niet behandelen met een cotting aangezien deze moest drogen. Na enkele maanden begon dit over te gaan naar paddestoelen die uit de hoeken aan mijn trap groeide echt mega degoutant. In die tussen tijd is hij 3 x komen kijken. Maar door de nalatigheid hiervan zagen we het op een bepaald moment echt niet meer zitten en zijn we onderling overeengekomen dat ik kon verhuizen. Zo gezegd zo gedaan. Nu woon ik sinds 2 mei ergens anders. Aangezien ik ben verhuist nam ik ook de meterstanden van mijn water op. Hier is mijn verbruik van 26 kubieke meter naar 235 kubieke meter op 1 jaar gegaan. Mijn meterstanden zijn correct doorgegeven. Nu volgde uiteraard de factuur €2107. Dit kan niet anders dan door een lek te zijn. Nu vraag ik mij af wie hier verantwoordelijk voor is.. wij woonde op een appartement, wij hadden geen bad, werken allebei in het weekend en door problemen aan onze boiler hebben we ook enkele weken na 5 minuten douchen koud water gehad. Dit verbruik is veel te hoog. Wat nu?