Voorlopige ambtelijke schrapping - reis buitenland

David1977
Topic Starter

Voorlopige ambtelijke schrapping - reis buitenland

#1 , 14 mar 2010 18:50

verwijderd
Laatst gewijzigd door David1977 op 27 mar 2010 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 mar 2010 20:00

Als u reeds een geldig paspoort heeft zou het kunnen dat bij een grenscontrole, cfr luchthaven, wordt geconstateerd dat u "adresloos" bent. De kans hiertoe lijkt me echter klein aangezien deze controles zich toespitsen op de geldigheid van het paspoort en niet het adres... Wat de eventuele gevolgen zijn bij constatatie kan ik niet inschatten.

Mag ik u in dergelijk geval wel aanraden een meer dan degelijke reisbijstandsverzekering te nemen? Die paar 10tallen extra euro's kunnen u veel pijn en leed besparen...

David1977
Topic Starter

#3 , 14 mar 2010 20:21

Hartelijk dank voor uw antwoord en de tip ...

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 mar 2010 20:25

Als u reeds een geldig paspoort heeft zou het kunnen dat bij een grenscontrole, cfr luchthaven, wordt geconstateerd dat u "adresloos" bent. De kans hiertoe lijkt me echter klein aangezien deze controles zich toespitsen op de geldigheid van het paspoort en niet het adres... Wat de eventuele gevolgen zijn bij constatatie kan ik niet inschatten.

Mag ik u in dergelijk geval wel aanraden een meer dan degelijke reisbijstandsverzekering te nemen? Die paar 10tallen extra euro's kunnen u veel pijn en leed besparen...
Opgelet. De meeste van die verzekeringen sluiten het ontbreken van de juiste reispapieren uit omdat het niet als onvoorziene omstandigheid aanvaard wordt.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

David1977
Topic Starter

#5 , 14 mar 2010 20:51

verwijderd
Laatst gewijzigd door David1977 op 27 mar 2010 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mar 2010 12:26

Indien u ambtelijk geschrapt wordt / bent bij collegiaal besluit - AACB
hebt u officiëel geen adres meer - gevolgen
GEEN door de autoriteiten of ziekenfonds of verzekeringen of vul maar aan post komt nog terecht.
Al de met uw persoon gelinkte officiële elementen stoppen met officieel te zijn.

U kan in het buitenland bij verlies geen vervangdokumenten krijgen -
Uw Sis kaart en dus ook uw ziekteverzekering is niet meer geldig.
U wordt in België beschouwd als 'vreemdeling' voor de afwikkeling van bepaalde strafzaken.
U wordt eveneens gezien correctioneel vervolgbaar feit gesignaleerd als 'op te zoeken' met alle gevolgen van dien bij grenscontroles.

... en dan kan men bij een buitengrenscontrole wel eens zijn vliegtuig missen.
Verzekering controleerd WEL de gegevens en deze zijn gelinkt aan RRen SIS kaart

David1977
Topic Starter

#7 , 18 mar 2010 23:51

verwijderd

Terug naar “Huren”