Enige tijd geleden heb ik mij hier op het forum voor een vraagstelling geweest.Ik kan de woning eigenlijk verlaten maar mijn woning gaat niet door omdat de makelaars hier een raar beleid voeren.
We hebben een woning gevonden en ook gezien.De makelaar vroeg 3 loonstroken en zou ons nog terug bellen.Helaas dus,kreeg vandaag te horen dat de woning niet door gaat omdat we in armoedeklasse wonen met met een loon die woning niet kunnen huren volgens de makelaar ,en dat je ook niet met een loon een woning kn huren van zeg maar 530 euro.Dat alleen mensen met 2 inkomsten dit kunnen doen.Ben ik helaas niet mee eens.Heel toevallig dat we een advertentie zaggen met zelfde adres van die woning.Bleek de eigenares te zijn van de woning die we gezien hadden.Ik heb haar gemailt kreeg te horen dat mijn zoon nu het huis uitging en daarom ik de woning niet kon huren.Vreemd me zoon is pas 13 jaar oud .De eigenares terug gemailt en toen was het een misverstand.Dan de eigenares wou dat er mensen werden geaccepteerd met huisdieren de makelaar zei dat dit niet kon en dat dit nergens meer mag in Belgie dat huisdieren niet welkom waren uiit de armoede klasse.Vraag me af waar die het vandaan heeft.Ik vraag me af of ik tegen deze makelaar iets kan beginnen.Want we zijn geen armoedklasse anders.,We kunnen een woning huren zelfs tot 700 euro als moet maar hij houd vol dat dit niet kan.,Huisdieren waren te begrijpen een oude hond van 7 jaar die wel van mijn zoon is niet welkom ,raar keek die wel vandaag toen ik hem confronteerde dat de eigenares geen bezwaar tegen had.Het gaat wel om een hond van me zoon ,en sociaal is ,slaapt in een bench.En wordt 3 keer uitgelaten per dag ,dus doet zelfs nog geen vlieg kwaad bij wijze van.Volgens de makelaar moest ik maar eerst de hond weg doen en me zoon maar uit leggen dat huisdieren vieze dieren waren.Slaat nergens op.Huisdieren was ook geen vissen niks,En armoedklasse nog nooit van gehoord.Particulier is al moeilijk omdat vaak de afstand heel ver is mijn man werkt zowaar om de hoek.Zou ik een dure bmw hebben dan zou ik wel toegelaten worden.Als je de auto weg doet ben je dus armoedig tegenwoordig.WE moeten uit de huis maar pfffffffffff,waarom ineens is de laatste weken opgevallen dat makelaars ook eigenaars niet alleen de huren optrekken als wat anders staat of er gewoon een potje van maken.Dus huisdieren mag niet meer ,waarom.en waarom als staat 3 maanden borg en kom je bij de makelaar wordt het ineens 6 maanden borg.De eigenaars zijn van dit huis zelfs niet gebeld.
Mag dit dat makelaars een eigen beleid voeren.Ik zeg makelaars want er zijn er meerdere hier en die hebben hun eigen beleid allemaal.Heb je 2 lonen dan zit je in een middenstandsklasse maar heb je er een dan is het armoedklasse.