Overeenkomst vanaf 1/12/12 maar waarborg nog niet in orde

Santitia
Topic Starter

Overeenkomst vanaf 1/12/12 maar waarborg nog niet in orde

#1 , 29 nov 2012 15:32

Ik heb mijn appartementje verhuurd vanaf 1 december 2012. Het contract is 2 weken geleden getekend maar de waarborg is nog niet in orde. Deze zou als alles doorgaat volgende week op 4 december in orde gebracht worden. Geef ik dan best de sleutels af en de plaatsbeschrijving of moet ik die sowieso op 1 december afgeven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2012 15:47

Ik persoonlijk zou wachten met de sleutels af te geven tot dat de waarborg is gestort, anders is het mogelijk dat je hem nooit meer zal zien.

koen999

#3 , 29 nov 2012 17:05

idd geen waarborg = geen sleutels

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 nov 2012 17:06

Ik persoonlijk zou wachten met de sleutels af te geven tot dat de waarborg is gestort, anders is het mogelijk dat je hem nooit meer zal zien.
Kan men eisen dat de waarborg in orde wordt gesteld onmiddellijk na tekenen kontrakt zelfs als huur eerst twee maanden later ingaat? Of enkel dat de waarborg er is voor overhandiging sleutels?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

billie3

#5 , 29 nov 2012 19:31

ik laat nieuwe huurders eerst de waarborg storten, met het bewijs van de bank bij mij komen en dan pas het huurcontract opstellen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 nov 2012 19:49

Bank maakt kopie van de huurovereenkomst, anders geen HWB.
De huurovereenkomst moet dus al zijn opgemaakt en ondertekend door beide partijen.
Bij ondertekening huurkontrakt vraag ik contante betaling van de eerste maand huur, en VOOR overhandiging sleutels ga ik samen met huurder naar de bank voor opmaken dokumenten HWB.
Ik denk niet dat een bank een HWB zal geven, zonder huurovereenkomst.

koen999

#7 , 04 dec 2012 14:12

en santitia hoe is het gegaan?

Terug naar “Huren”