hoeveel tijd laten tussen 2 aanmaningen

pietjepek61
Topic Starter

hoeveel tijd laten tussen 2 aanmaningen

#1 , 19 aug 2013 00:30

Hallo,

op 13 augustus hebben we een eerste aanmaning aangetekend en gewoon verstuurd naar onze huurders die hun opzeg gegeven hebben eind juli en niet meer betalen (we hebben nog geen huurgeld ontvangen voor de maanden juli en augustus). Ze verlaten de woning eind october. (contract 3-6-9 en ze huren reeds 5,5 jaar)

Ze hebben het aangetekend schrijven nog niet opgehaald.
Wanneer mogen wij een tweede aanmaning sturen (aangetekend en gewoon) ?
Hoelang wachten we best tot we naar de vrederechter gaan ?

Van harte bedankt voor alle goede raad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 aug 2013 10:43

Is een klassiek probleem. Huurders betalen de laatste maanden niet meer omdat ze zo denken zeker te zijn dat ze hun waarborg terug hebben. Hoeveel maanden waarborg hebben ze betaald?
Persoonlijk zou ik nu onmiddellijk een 2de aanmaning sturen, om dan, bij niet betaling, tegen begin september naar de vrederechter te trekken.
Heb je tussendoor en los van deze aanmaningen, al geprobeerd hun telefonische of per mail te bereiken?

pietjepek61
Topic Starter

#3 , 20 aug 2013 04:05

bedankt voor je antwoord,
Ze hebben 2 maanden waarborg betaald. Ik heb hen al verschillende mails gestuurd waarop geen reactie.

Reclame

pietjepek61
Topic Starter

#4 , 20 aug 2013 04:11

Was nog iets vergeten.
Het huurcontract werd opgemaakt op mijnheer zijn naam (ze zijn niet getrouwd). Ik heb de brief (aangetekend en gewoon) gestuurd op zijn naam, moet ik het ook naar haar sturen ?

En na navraag op de dienst bevolking blijkt dat ze beide sedert maart gedomicilieerd zijn in Luxemburg.

Vandebos

#5 , 13 mar 2014 21:15

U stuurt de aanmaning op naam van diegene die het huurcontract ondertekend heeft. Kopie van het schrijven naar adres in Luxemburg verzenden met duidelijke vermelding van de datum van verzending as en het vriendelijke bericht dat u bij niet inlopen achterstal tegen begin september de rechtbank inschakelt.

sloeberken

#6 , 13 mar 2014 22:39

U stuurt de aanmaning op naam van diegene die het huurcontract ondertekend heeft. Kopie van het schrijven naar adres in Luxemburg verzenden met duidelijke vermelding van de datum van verzending as en het vriendelijke bericht dat u bij niet inlopen achterstal tegen begin september de rechtbank inschakelt.
Beste Vandebos denk dat je wat laat u antwoord geeft is een bericht van augustus 2013
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”