huurcontract getekend en na 1 maand willen verbreken

billie3
Topic Starter

huurcontract getekend en na 1 maand willen verbreken

#1 , 20 aug 2013 22:08

Volgende doet zich voor:
Op 11 juli ondertekenen huurders een huurcontract en betalen de waarborg, huurcontract zou lopen vanaf 01/10/2013. Huurcontract is geregistreerd op 15 juli 2013.
Nieuwe huurders laten vandaag weten dat ze uit elkaar zijn en het huis niet meer willen huren. Ik heb hen gevraagd aangetekend hun opzeg te doen.
Mijn vraag:
1. kunnen ze pas hun opzeg doen vanaf 01/10/2013 of kunnen ze dit reeds doen vanaf 01/09/2013. Voor mij is dit belangrijk want ik denk niet dat ik het huis verhuurd krijg tegen 01/10/2013, wie verhuist moet steeds 3 maanden vooropzeg geven dus verwacht ik het maar tegen 01/12/2013 te kunnen verhuren. Zij zullen dus nog huishuur moeten betalen.
2. Allicht geldt hier ook de regel van de schadevergoeding omdat in het 1ste jaar de huurovereenkomst wordt verbroken ?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 20 aug 2013 23:26

Welk huurcontract is het korte duur og een 9 jarig contract.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#3 , 21 aug 2013 01:37

Zij kunnen nog steeds opzeggen vanaf 01/09/2013. Persoonlijk zou ik onder alle omstandigheden akkoord gaan met drie maand opzeg en drie maand schadevergoeding gelet op het feit dat de meeste vrederechters scheiding erkennen als overmacht en u dan toch een dergelijk resultaat als vonnis verkrijgt.

Reclame

Terug naar “Huren”