Hallo,
Wij hebben een huurcontract 3-6-9. In de maand juni hebben we dit opgezegd per 1 oktober want dan wonen wij er 3 jaar.
Wij hebben per aangetekende brief opgezegd bij de makelaar.
In Juni heb ik telefonisch contact gehad met het makelaarskantoor en deze berichtte mij dat alles Ok was en de eigenaar op de hoogte gesteld zou worden. Na de stopzetting heeft het makelaarskantoor nog geen contact met ons opgenomen
De eigenaar belde mij gisteren op om te zeuren over andere zaken en heb hem gelijk verteld dat we over twee weken weg zijn. . Met een verontwaardige houding zei hij "oh" Waarom vertel je dat niet? "De makelaar heeft me wel gevraagd als ik al op de hoogte was maar heb niets gehoord". Hij is dus wel op de hoogte gesteld en nu zegt hij dat hij ook een brief zou moeten hebben.
Nu ben ik bang dat de eigenaar weer moeilijk gaat doen. Ik kan niet terugvinden in het contract dat ik schriftelijk op moet zeggen bij de eigenaar.
Wij hebben destijds een advertentie gezien met de woning die te huur stond bij de makelaar en is toch onze tussenpersoon?
Is het inderdaad voldoende om per aangetekende brief alleen de makelaar op de hoogte te stellen? De makelaar bemiddeld toch in deze?
De eigenaar speelt ook alles via het kantoor en krijgen brieven in huis van hem ,dan doen wij toch niets verkeerd?
Wie kan mij bevestigen dat wij volgens de normale procedure handelen?
Bedankt.